Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
فاطمة الزهرة بن نامة |
|
dc.contributor.author |
وسيلة العشعاشي تابت أول |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-10T13:25:31Z |
|
dc.date.available |
2019-06-10T13:25:31Z |
|
dc.date.issued |
2012-07-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/10778 |
|
dc.description.abstract |
بعد أن كانت مضاعفة الأرباح الشغل الشاغل لمنظمات الأعمال، أصبحت القضايا الأخلاقية اليوم تشكل أهمية عظمى، فأصبحت التنافسية الأخلاقية من أهم انشغالات المنظمات الاقتصادية، خاصة في واقع الأسواق المحلية والعالمية التي تسعى فيها هذه المنظمات إلى البقاء من خلال اكتساب مزايا تنافسية ذات بعد أخلاقي تجاه مختلف أصحاب المصالح، مما قادها إلى أن تكون أكثر إدراكا واهتماما كي تكون قراراتها أخلاقية وتندرج ضمن إستراتيجيتها التنافسية، فأصبحت المنظمات تسعى إلى التفوق على المنافسين من خلال الاستخدام الصحيح لمعايير المنافسة الأخلاقية. لذا سنتطرق في هذا المقال إلى ماهية أخلاقيات الأعمال ودورها في تحقيق ميزة تنافسية مستدامة للمنظمة وكذا واقع أخلاقيات الأعمال في المنظمة الجزائرية . Abstract: After it was double the profit the main concern of business organizations, have become moral issues today are of great importance, becoming competitive ethics of the major concerns of economic organizations, especially in the reality of local and international markets ; the organizations seek to realize the target basis of survival through the acquisition of competitive advantages that has on ethical trend towards the different stakeholders. That led to the organizations are more aware and interested in to be its decision moral and fall within the competitive strategies, making organizations seek to out perform competitors through the proper use of standards competition moral rather. So we will look at this article to what business ethics and their role in achieving a sustainable competitive advantage for the organization, as well as the reality of business ethics in the Algerian organization. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;vol.2/3 |
|
dc.subject |
منظمات الأعمال– أخلاقيات الأعمال - الميزة التنافسية - أصحاب المصالح - التنافسية الأخلاقية |
en_US |
dc.title |
أخلاقيات الأعمال كميزة تنافسية لمنظمات الأعمال دراسة حالة :المطاحن الكبرى للظهرة بمستغانم |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée