Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
سيدي محمد بن أشنهو |
|
dc.contributor.author |
زكية قصاص |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-17T10:35:26Z |
|
dc.date.available |
2019-06-17T10:35:26Z |
|
dc.date.issued |
2013-07-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/10875 |
|
dc.description.abstract |
يتضمن هذا المقال مسح أدبي تناول أهم العوامل التي تساهم بشكل أو بآخر في التأثير على رضى المستهلك، ويتعلق الأمر بـ: الجودة المدركة، السعر المدرك، القيمة المدركة، الموقف. للقيام بالدراسة الإمبريقية أختير 100 زبون يتعاملون مع شبكة الهاتف النقال Nedjma، وذلك للتحقق من سلالم القياس المستعملة لقياس تلك العوامل. بعد الدراسة تم التأكد من الهيكل التوفيقي لهذه الأخيرة باستعمال طريقة المعادلات المهيكلة من خلال الإستعانة بالبرنامج الإحصائي "Statistica". أكدت نتائج هذا البحث بأن كل واحدة من تلك المكونات لها تأثير إيجابي أو سلبي على رضى الزبائن. يتأثر رضى الزبائن إيجابياً بموقفهم وبقيمتهم المدركة، وأن هذه الأخيرة تتأثر سلبياً بالسعر المدرك وإيجابياً بالجودة المدركة. Résumé : Cet article vise à fournir une revue de littérature est de revisiter les principales composantes qui contribuent à la satisfaction du consommateur, telles que la qualité perçue, le prix perçu, la valeur perçue, et l’attitude du consommateur, Cet article est fondé sur une étude empirique auprès d’environ 100 clients abonnés avec Nedjma, Les échelles de mesures issues de ces composantes sont empiriquement évaluées et comparées sur la base de leur fiabilité, et structure factorielle en utilisant la méthode des équations structurelles, à l’aide d’un logiciel statistique qui s’appelle Statistica, version 8.0. Les résultats de cette recherche suggèrent que chacune de ces composantes influence positivement ou négativement sur la satisfaction des clients. La satisfaction est positivement influencée par l’attitude, et la valeur perçue, et que cette dernière est négativement influencée par le prix (sacrifice) perçu, et positivement influencée par la qualité perçue. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;vol.3/5 |
|
dc.subject |
الرضى؛ الجودة المدركة؛ القيمة المدركة؛ السعر المدرك، الموقف، وطريقة المعادلات المهيكلة. |
en_US |
dc.title |
السوابق المؤثرة على رضى المستهلك دراسة إمبريقية لمستهلكي خدمات الهاتف النقال "نجمة" |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée