Dépôt DSpace/Manakin

فاعلية جودة تقديم الخدمة في تحقيق ولاء المستهلك لسوق خدمة الهاتف النقال بالجزائر - حالة مؤسسة أوراسكوم تليكوم الجزائر Ota

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author قادة مختار محمودي
dc.contributor.author أحمد محمودي
dc.date.accessioned 2019-06-20T09:43:57Z
dc.date.available 2019-06-20T09:43:57Z
dc.date.issued 2014-07-31
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11007
dc.description.abstract إن أنظمة إنتاج الخدمة جميعها لديها دور فعال في استمالة سلوك العميل من أجل شراء الخدمة، ويرى الباحثون في تسويق الخدمات بأنه حجر الأساس لتصميم الخدمة ورسم نماذجها وإدارتها يمكن في أسلوب إدارة هذه العلاقات التفاعلية بين طرفي التبادل ومن أجل تحسين نوعية وجودة خدمات مؤسسة أوراسكوم تليكوم الجزائر تسعى هذه الأخيرة إلى تصميم نموذج جيد من أجل تقديم خدمة ممتازة للعميل بما يتوافق مع حاجاته ورغباته وذلك بالاعتماد على مجموعة من الإستراتيجيات التسويقية والتي تتمثل في تقديم مزيج تسويقي خدمي أمثل للمستهلكين و من بين العناصر المهمة التي تعتبر عنصر فعال لجذب العميل هو عنصر عملية تقديم الخدمة و ذلك من أجل تحسين جودة المنتج الخدمي المقدم من خلال تسهيل تقديم الخدمة والكلمة المنقولة الإيجابية التي تعتمد عليها المؤسسة الخدمية. Abstract: The service production systems, all of which have been instrumental in winning customer behavior in order to buy the service, researchers in marketing services and believes that the foundation stone for the design of the service and fee models and management can be in the management of this interactive relationship style between the parties to the exchange and in order to improve the quality of Orascom Telecom Foundation Services Algeria seeks the latter to design a good model in order to provide an excellent service to the customer In accordance with their needs and desires, based on a set of marketing strategies, which is to provide Marketing mix a service optimized for consumers and one of the important elements which are considered active ingredient to attract the customer is the process of providing the service, and that element in order to improve product service provided quality by facilitating the provision of Service and movable floor on which they depend entirely positive service organization. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.relation.ispartofseries ;vol.4/7
dc.subject المزيج التسويقي الخدمي، عملية تقديم الخدمة، ولاء المستهلك en_US
dc.title فاعلية جودة تقديم الخدمة في تحقيق ولاء المستهلك لسوق خدمة الهاتف النقال بالجزائر - حالة مؤسسة أوراسكوم تليكوم الجزائر Ota en_US
dc.type Article en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

  • الإستراتيجية و التنمية [261]
    Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest:  Economics, Econometrics and Finance;  Economics and Econometrics;  Finance;  Business, Management and Accounting;  Accounting;  Business and International Management;  Marketing;  Strategy and Management;  Tourism, Leisure and Hospitality Management;  Industrial relations;  Islamic Economy.

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte