Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
العجال عدالة |
|
dc.contributor.author |
كريمة جلام |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-23T10:01:44Z |
|
dc.date.available |
2019-06-23T10:01:44Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11056 |
|
dc.description.abstract |
تهدف هذه الدراسة إلى إبراز دور شبكات التواصل الاجتماعي في تسويق المنتج السياحي، كأداة تسويقية جديدة تعتبر أحد امتدادات التسويق الإلكتروني السياحي، بحيث تم إجراء هذه الدراسة على عينة من المشتركين في شبكات التواصل الاجتماعي بلغت 127 مشترك، عبر إطلاق استبيان إلكتروني في كل من (الفيسبوك، تويتر، توريست لينك). انتهت الدراسة بمجموعة من النتائج تمثّل أبرزها في الأهمية المتزايدة لشبكات التواصل الاجتماعي كمرجع للحصول على المعلومات السياحية انطلاقا من آراء الأصدقاء المتواجدين على الشبكة وكذلك المشاركات والتعليقات حول السياحة التي يقومون بنشرها ومناقشتها. Abstract: This paper aims to highlight the role of social networking in the marketing of tourism product, as a new marketing tool in the e-marketing tourism extensions and dimensions. The study was conducted on a sample of participants in social networks reached 127 subscribers, through the launch of e-questionnaire in each of the (Facebook, Twitter, TouristLink). The study ended with a set of results, the most important was the growing importance of social networking as a reference to get tourist information from the views of friends who are on the network, as well as posts and comments about tourism, which are published and discussed. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;vol.8/5 |
|
dc.subject |
التسويق الإلكتروني السياحي، شبكات التواصل الاجتماعي، المنتج السياحي، التحليل الإحصائي |
en_US |
dc.title |
دور شبكات التواصل الاجتماعي في تسويق المنتجات السياحية دراسة إحصائية تحليلية |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée