Dépôt DSpace/Manakin

أثر تطبيق سياسات التسويق الداخلي على رضا العاملين في البنوك الجزائرية، دراسة حالة القرض الشعبي الجزائري Cpa

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author عمورات أعراب
dc.date.accessioned 2019-06-27T10:09:29Z
dc.date.available 2019-06-27T10:09:29Z
dc.date.issued 2017-06-30
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11218
dc.description.abstract يهدف هذا البحث إلى معرفة مدى تطبيق سياسات التسويق الداخلي (التوظيف، التدريب، التحفيز، والاتصال الداخلي) في بنك القرض الشعبي الجزائري CPA وأثرها على رضا العاملين لديها. وتوصل البحث بأن البنك محل الدراسة يطبق سياسات التسويق الداخلي ماعدا نظام الحوافز حيث يعتبره العاملون نظام غير فعال وغير عادل. وخلص أيضا إلى وجود علاقة بين هذه السياسات ومستوى الرضا الوظيفي. This study aims to identify the extent of implementation of the CPA bank for internal marketing policies (recruitment, training, incentive, internal communication) and its impact on the satisfaction of employees. The results of study, find that the bank under study, applies internal marketing policies, except for incentive system, which is considered by employees as inefficient and unfair. Moreover, the study find that there is relationship between those policies and the level of job satisfaction. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.relation.ispartofseries ;vol.7/13
dc.subject التسويق الداخلي، الرضا الوظيفي، التوظيف، التدريب، التحفيز، الاتصال الداخلي، القرض الشعبي الجزائري CPA en_US
dc.title أثر تطبيق سياسات التسويق الداخلي على رضا العاملين في البنوك الجزائرية، دراسة حالة القرض الشعبي الجزائري Cpa en_US
dc.title.alternative يهدف هذا البحث إلى معرفة مدى تطبيق سياسات التسويق الداخلي (التوظيف، التدريب، التحفيز، والاتصال الداخلي) في بنك القرض الشعبي الجزائري CPA وأثرها على رضا العاملين لديها. وتوصل البحث بأن البنك محل الدراسة يطبق سياسات التسويق الداخلي ماعدا نظام الحوافز حيث يعتبره العاملون نظام غير فعال وغير عادل. وخلص أيضا إلى وجود علاقة بين هذه السياسات ومستوى الرضا الوظيفي. This study aims to identify the extent of implementation of the CPA bank for internal marketing policies (recruitment, training, incentive, internal communication) and its impact on the satisfaction of employees. The results of study, find that the bank under study, applies internal marketing policies, except for incentive system, which is considered by employees as inefficient and unfair. Moreover, the study find that there is relationship between those policies and the level of job satisfaction en_US
dc.type Article en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

  • الإستراتيجية و التنمية [261]
    Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest:  Economics, Econometrics and Finance;  Economics and Econometrics;  Finance;  Business, Management and Accounting;  Accounting;  Business and International Management;  Marketing;  Strategy and Management;  Tourism, Leisure and Hospitality Management;  Industrial relations;  Islamic Economy.

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte