Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
خالدية بوجنان |
|
dc.contributor.author |
العجال عدالة |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-27T11:16:44Z |
|
dc.date.available |
2019-06-27T11:16:44Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11231 |
|
dc.description.abstract |
ملخص: نهدف من خلال هذه الورقة البحثية تسليط الضوء على نموذجSix Sigma من خلال تطبيقه على واقع عينة من البنوك الجزائرية المتواجدة بولاية تيارت بهدف قياس جودة الخدمات البنكية . وخلصت الدراسة إلى أن نموذجSix Sigma يعتبر أحد الأساليب التي تتيح للبنوك زيادة كفاءتها وتحسين جودة مخرجاتها بما يتوافق مع جاجات ورغبات الزبائن لكسب رضاهم وزيادة ولائهم. Résumé : Dans cet article, nous essayerons de mettre en évidence le modèle Six Sigma en l'appliquant sur un échantillon de banques algériennes qui ce situent au niveau de la wilaya de Tiaret afin de mesurer la qualité des services bancaires fournis. L'étude a conclu que le modèle Six Sigma est l'une des méthodes qui permet aux banques d'accroître leur efficacité et d'améliorer la qualité de leurs produits en fonction des désirs et des besoins des clients pour gagner leur satisfaction et accroître leur loyauté |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;vol.8/1 |
|
dc.subject |
ستة سيقما؛ تحسين الجودة؛ رضا الزبائن؛ العيوب الصفرية؛ نموذج دمايك. Six Sigma; Amélioration de la qualité; Satisfaction de la clientèle; Défauts zéro; Modèle D.M.A.I.C. |
en_US |
dc.title |
محـــــــــــــــــاولة تطبيق Six Sigmaفي تقيـــــــــــيم جودة الخدمـــــات البنــــــــــكية ، دراســـــة ميـــــدانـية لعينة من البنوك الجزائـــــرية |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée