Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
أمنة زيان |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-30T10:56:41Z |
|
dc.date.available |
2019-06-30T10:56:41Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-30 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11273 |
|
dc.description.abstract |
لتحديد العلاقة الموجودة بين رأس المال البشري، نشر المعرفة والأداء الإنتاجي بالمؤسسة الوطنية للصناعات الإلكترونية تم توزيع 151 استمارة استبيان على إطارات وإطارات مسيرة بالمؤسسة، تم استعمال برنامج (smart pls) لتحليل المعطيات واختبار الفرضيات. توصلت النتائج إلى وجود علاقة قوية بين رأس المال البشري والأداء الإنتاجي وبينه وبين نشر المعرفة، أكدت النتائج كذلك وجود علاقة إيجابية بين نشر المعرفة والأداء الإنتاجي للمؤسسة، وفي الأخير توصلنا إلى أن نشر المعرفة يعتبر وسيط ذو تأثير إيجابي بين رأس المال البشري والأداء الإنتاجي بالمؤسسة الوطنية للصناعات الإلكترونية. Understanding the various effects that exist among human capital, knowledge sharing and poductive performance ist he mais purpose of this study. Data were gathred from 151 employees working in the National Enterprise of Electronic Industries in Algeria. We used smart pls to analyse research and test hypotheses data. The results oft he analysis revealed that human capital had a positive effectt on productive performance and khowledge sharing. The results also showed that knowledge sharing had a positive effect on productive performance. Finally it was found that knowledge sharing had a positive mediating effect on the relationship between human capital and productive performance. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;vol.8/2 |
|
dc.subject |
أداء؛ إنتاجي؛ رأس المال البشري؛ نشر؛ معرفة |
en_US |
dc.title |
أثر رأس المال البشري على الأداء الإنتاجي للمؤسسة الوطنية للصناعات الإلكترونية: دور نشر المعرفة كوسيط |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée