Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بلجيلالي, سميرة |
|
dc.contributor.author |
زعيترة, امال |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-14T08:45:19Z |
|
dc.date.available |
2019-07-14T08:45:19Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11655 |
|
dc.description.abstract |
يحظى موضوع الاتصال المؤسساتي بأهمية قصوى في المؤسسات مهما كان طابع
نشاطها وحجمها إذ يجب العناية بالعملية الاتصالية بين الأط ا رف المختلفة التي تتألف
بغية تحقيق الربحية وتحسين الصورة الذهنية للمؤسسة.
ومن منطلق هذه الد ا رسة توجهنا للكشف عن دور الاتصال المؤسساتي في تحسين
صورة المؤسسة الاقتصادية )سونلغاز(، و قدم من خلال منهج المسحي و أداة الاستمارة
بالملاحظة و كأداة تدعيميه اعتمدنا على المقابلة في مديرية سونلغاز لتوزيع الكهرباء
والغاز فرع مستغانم و لمعالجة هذه الإشكالية افترضنا أن الاتصال هو العمود الفقري
للمؤسسة و عملية أساسية لتحقيق أهدافها، و أملنا في التعمق الكبير في الموضوع كانت
أهداف د ا رستنا كالآتي: معرفة الدور الذي يلعبه الاتصال المؤسساتي من خلال آلياته و
أنواعه في تكوين صورة ذهنية حسنة عن المؤسسة الاقتصادية، و كذا التعرف على
الصعوبات التي تواجه الاتصال في المديرية و بعد جمع المعلومات الميدانية و تحليلها
توصلنا إلى أن الاتصال المؤسساتي له أهمية بالغة داخل و خارج مديرية سونلغاز لتوزيع
الكهرباء والغاز، حيث أنه يعتبر ركيزة أساسية وعنصر مهم لسير أي نشاط داخلها
وخارجها، و منه يساهم في تحسين صورة المؤسسة.
Institutional telecommunication has an importance in institutions . No matter
what the nature of its activity and their size, so they should take care of
communication process between different ways which consist in order to
increase profits and improve fatly image of institution. From this study we
revealed that the role of institutional telecommunication works to improve
the good picture of economic institution (sonlegaz) through the survey
approach and tool form by observation ,we relied on the interview as a
supporting tool in directorate sonlegaz of distribution gas and electricity in
Mostaganem .In addition to address this problematic , we assume that
telecommunication is the column of institution and the basic process to
achieve its goals ,our hope is to go deepen in this subject ;moreover the
objectives of our study is to know the role of institutional telecommunication
through his mechanism and his types in the formation of a good falty image
of economic institution ,and to to know more about the diffIculties that face
communication in directorate , so after collecting information and analyzing
,we observe that institutional communication has an effective importance
inside and outside the directorate distribution gas and electricity of sonelgaz
,by considering its as the basic substrate ,also as an important element to
conduct an activity inside and outside through contribution of improving the
right image of institution. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الاجتماعية |
en_US |
dc.subject |
الاتصال المؤسساتي؛الدور؛تحسين؛الصورة الذهنية؛المؤسسة الاقتصادية |
en_US |
dc.title |
الاتصال المؤسساتي ودوره في تحسين صورة المؤسسة الاقصادية |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية بمؤسسة سونلغاز لتوزيع الكهرباء والغاز |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée