Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
فغلو, حليمة |
|
dc.contributor.author |
بن قناب, حفيظة |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-14T09:09:20Z |
|
dc.date.available |
2019-07-14T09:09:20Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11662 |
|
dc.description.abstract |
تهدف هذه الد ا رسة إلى تسليط الضوء على فعالية العلاقات العامة الحديثة في صناعة
صورة المؤسّسة السياحية في حظيرة الحيوانات والتسلية "موستالاند" بمستغانم، ومعرفة دور
وقدرة القائمين على مصلحة الإعلام والإتصال في صناعة صو رتها لدى جمهورها، ومعرفة
التقنيات والأساليب المستخدمة في ترسيخ صورة ذهية جيدة للمؤسّسة عند جمهورها لحمايتها
من الضرر، وعليه إعتمدنا في د ا رستنا هذه على منهج د ا رسة الحالة بإستخدام المقابلة
والملاحظة كأدوات في الد ا رسة لجمع المعلومات، وتم تقسيم د ا رستنا إلى خمسة فصول ضمّ
الأ ول إلى الأطر المنهجية للدّ ا رسة والذي حاولنا فيه الإلمام بجميع شروط البحث العلمي
تطرقنا فيه إلى إشكالية وفرضيات الدّ ا رسة وأسباب إختيا رها، ثم أهمية الد ا رسة أوهدافها، كما
تم تحديد مفاهيم الد ا رسة والتطرق إلى الد ا رسات السابقة"، بالإضافة إلى التطرق للمقاربة
النظرية، وتوضيح منهج الد ا رسة وأدوات جمع البيانات كما تم تحديد مجتمع الد ا رسة والعينة
وحدودها الزمتنية والمكانية أما الفصل الثاني للد ا رسة فقد تضمن خمسة مباحث، تمحورت
حول للعلاقات العامة الحديثة حاولنا تقديم فيه م ا رحل تطورها، مفهومها، أهدافها والقنوات
الإتصالية لها، اما الفصل الثالث فقد خصصناه للعلاقات العامة الحديثة والصورة الذهنية،
مفهومها، أنواعها مكوناتها، خصائصها وسماتها بالإضافة إلى كيفية إدارة صورة المؤسسة
عبر مواقع التواصل الإجتماعي، أما الفصل ال ا ربع فقد حاولنا فيه الربط بين الفصلين الثاني
والثالث الذي ضمّ العلاقات العامة الحديثة وصورة المؤسسة السياحية من خلال التعريف
م ا رحل تطور السياحة ومفهوم العلاقات العامة السياحية الإلكترونية، وأهداف وأهمية
العلاقات العامة الحديثة فيها، بالإضافة إلى ب ا رمج تكوين الصورتها الذهنية، أما الفصل
الخامس كان د ا رسة تحليلية لمؤسسة لحظيرة الحيوانات والتسلية "موستالاند" بمستغانمكنموذج تناولنا فيه التعريف بالمؤسسة ثم عرض المقابلة وتحليل معطياتها وصولا إلى نتائج
الد ا رسة
The prépose of This study Is to highlight the effectiveness of modern
public relations modern in the production of the image of the touriste
institution in "Most land" amusement parc in Mostaganem and know
the role of the media and communication media in the manufacture of
its image among its public .. and know the techniques and methods
used in To establish a good mental image of the institution in the
public to protect it from harm. In this study, we relied on a case study
using the interview and observation as tools in the study to collect
information, and our study was divided into five chapters. The first
chapter included the systematic methods of study in which we tried
The objectives of the study and the reasons for its selection, the
importance of the study and its objectives, and the concepts of the
study and the study of the previous studies, in addition to addressing
the theoretical approach, clarifying the study methodology and data
collection tools, Study and sample and its temporal and spatial limits
The second chapter of the study included five questions, which
focused on modern public relations. We tried to present the stages of
its development, its concept of objectives and communication
channels, and the third chapter we devoted to modern public relations
and mental image, Concept, types and components in The fourth
chapter we tried to link between the second and third chapters, which
included modern public relations and the image of the tourism
institution through the definition of the stages of the development of
tourism and the concept of public relations tourism electronic, and
The objectives and importance of modern public relations, in addition
to programs to form mental image, and the fifth chapter was an
analytical study of the institution of animal and entertainment
facility "Mostaland" in Mostaganem as a model in which we discussed
the definition of the institution and then presented the interview and
analysis of data to Results |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الاجتماعية |
en_US |
dc.subject |
العلاقات العامة؛صناعة الصورة؛المؤسسة السياحية |
en_US |
dc.title |
فعالية العلاقات العامة الحديثة في صناعة صورة المؤسسة السياحية |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية لحظيرة الحيوانات والتسلية - MOSTA-LAND |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée