Dépôt DSpace/Manakin

واقع التسويق الاجتماعي في المؤسسة العمومية

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author باهي, فاطمة الزهراء
dc.date.accessioned 2019-07-17T13:03:05Z
dc.date.available 2019-07-17T13:03:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11894
dc.description.abstract من خلال هذه الد ا رسة حاولنا معالجة موضوع واقع التسويق الاجتماعي في المؤسسة العمومية ، حيث تمحورت الاشكالية حول ماهو واقع التسويق الاجتماعي في المديرية البيئة الولاية مستغانم ؟ كما هدفت هذه الد ا رسة إلى رصد وتحليل واقع ممارسة التسويق الاجتماعي و استكشاف اهميته في تعزيز ترقية المؤسسة في خدمة البيئة والمجتمع . تعد هذه الد ا رسة من البحوث التحليلية الوصفية ، حيث تمت هذه الد ا رسة على عينة من الموظفين بالمديرية و 3 مؤسسات تعمل بتنسيق و مشاركة معها ، مكونة من 01 اف ا رد تم اختيارهم عن طريق العينة الغير احتمالية ) قصدية ( و من خلال جمع المعطيات وتحليلها بإعتماد على أدلتي المقابلة و الملاحضة توصلنا الى جملة من نتائج ابرزها : - للتسويق الاجتماعي دور مهم و اساسي بالمديرية بنسبة كبيرة فهو ظاهر كممارسة في انشطة المديرية من خلال أعمالها الميدانية و حملاتها . - خفض وسائل تطوير الفهم و الممارسة لمبادئ و مفاهيم التسويق مما يدل على خفض أداء مهمة التسويق من قبل المديرية و عدم توفرها على إدارة تسويقية ترقى الأداء الكلي للمديرية. - خفض مستوى تطبيق النظام التسويقي و عدم توفر مدخلات ضرورية و من ثم إج ا رء العمليات اللازمة من خلال إدارة التسويق الاجتماعي للوصول إلى مخرجات و نتائج فاعلة لعملها و أدائها الكلي . - ممارسة التسويق الاجتماعي فالمديرية ممارسة نسبية . this study we tried to address the issue of the reality of social marketing in the public institution, where the problem centered on what is the reality of social marketing in the Directorate of Environment of Mostaganem? The study also aims at monitoring and analyzing the reality of social marketing practice and exploration ,Social marketing and exploring its importance in promoting the promotion of the institution in the service of environment and society. This study is based on descriptive analytical research. This study was conducted on a sample of the staff of the Directorate and 3 institutions working in coordination and participation with it, consisting of 10 individuals selected. individuals through the non-probability sample (intentional) and through the collection of data and analysis based on the performance of the interview and the obsarvation , we reached a number of results: Social marketing plays an important and important role in the Directorate by a large percentage, which is seen as a practice in the activities of the Directorate through its field work and campaigns. - There is confusion and issues of development of Directorate and the practice of Emadi and marketing tasks, which indicates the reduction of the performance of the marketing task by the Directorate and not available to the Department of marketing promotion of the overall performance of the Directorate - reducing the level of application of the marketing system and the lack of necessary inputs and then the necessary operations of Through the management of social marketing to reach the outputs and results of the effective work and overall performance. – The practice of social marketing Directorate is a relative practice . en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher كلية العلوم الاجتماعية en_US
dc.subject التسويق الاجتماعي؛المزيج التسويقي؛حملات التسويق الاجتماعي؛المؤسسة العمومية en_US
dc.title واقع التسويق الاجتماعي في المؤسسة العمومية en_US
dc.title.alternative دراسة ميدانية بمديرية البيئة بولاية مستغانم en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte