Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
باهي, فاطمة الزهراء |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-17T13:03:05Z |
|
dc.date.available |
2019-07-17T13:03:05Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11894 |
|
dc.description.abstract |
من خلال هذه الد ا رسة حاولنا معالجة موضوع واقع التسويق الاجتماعي في المؤسسة
العمومية ، حيث تمحورت الاشكالية حول ماهو واقع التسويق الاجتماعي في المديرية البيئة
الولاية مستغانم ؟ كما هدفت هذه الد ا رسة إلى رصد وتحليل واقع ممارسة التسويق الاجتماعي
و استكشاف اهميته في تعزيز ترقية المؤسسة في خدمة البيئة والمجتمع . تعد هذه الد ا رسة من
البحوث التحليلية الوصفية ، حيث تمت هذه الد ا رسة على عينة من الموظفين بالمديرية و 3
مؤسسات تعمل بتنسيق و مشاركة معها ، مكونة من 01 اف ا رد تم اختيارهم عن طريق العينة
الغير احتمالية ) قصدية ( و من خلال جمع المعطيات وتحليلها بإعتماد على أدلتي المقابلة و
الملاحضة توصلنا الى جملة من نتائج ابرزها :
- للتسويق الاجتماعي دور مهم و اساسي بالمديرية بنسبة كبيرة فهو ظاهر كممارسة في
انشطة المديرية من خلال أعمالها الميدانية و حملاتها .
- خفض وسائل تطوير الفهم و الممارسة لمبادئ و مفاهيم التسويق مما يدل على خفض أداء
مهمة التسويق من قبل المديرية و عدم توفرها على إدارة تسويقية ترقى الأداء الكلي للمديرية.
- خفض مستوى تطبيق النظام التسويقي و عدم توفر مدخلات ضرورية و من ثم إج ا رء
العمليات اللازمة من خلال إدارة التسويق الاجتماعي للوصول إلى مخرجات و نتائج فاعلة
لعملها و أدائها الكلي .
- ممارسة التسويق الاجتماعي فالمديرية ممارسة نسبية .
this study we tried to address the issue of the reality of social marketing
in the public institution, where the problem centered on what is the
reality of social marketing in the Directorate of Environment of
Mostaganem? The study also aims at monitoring and analyzing the
reality of social marketing practice and exploration ,Social marketing
and exploring its importance in promoting the promotion of the
institution in the service of environment and society. This study is based
on descriptive analytical research. This study was conducted on a
sample of the staff of the Directorate and 3 institutions working in
coordination and participation with it, consisting of 10 individuals
selected. individuals through the non-probability sample (intentional)
and through the collection of data and analysis based on the performance
of the interview and the obsarvation , we reached a number of results:
Social marketing plays an important and important role in the
Directorate by a large percentage, which is seen as a practice in the
activities of the Directorate through its field work and campaigns.
- There is confusion and issues of development of Directorate and the
practice of Emadi and marketing tasks, which indicates the reduction of
the performance of the marketing task by the Directorate and not
available to the Department of marketing promotion of the overall
performance of the Directorate
- reducing the level of application of the marketing system and the lack
of necessary inputs and then the necessary operations of Through the
management of social marketing to reach the outputs and results of the
effective work and overall performance.
– The practice of social marketing Directorate is a relative practice . |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الاجتماعية |
en_US |
dc.subject |
التسويق الاجتماعي؛المزيج التسويقي؛حملات التسويق الاجتماعي؛المؤسسة العمومية |
en_US |
dc.title |
واقع التسويق الاجتماعي في المؤسسة العمومية |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية بمديرية البيئة بولاية مستغانم |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée