Dépôt DSpace/Manakin

دور المعالجة البيداغوجية في تحسين تحصيل المتعلمين من وجهة نظر الاساتذة

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author مسعود, فتيحة
dc.date.accessioned 2019-09-18T12:01:17Z
dc.date.available 2019-09-18T12:01:17Z
dc.date.issued 2019-06-24
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/12360
dc.description.abstract هذفد انذساسح انحانيح إنى معشفح دور المعالجت البيذاغىجيت في تحسين تحصيل المتعلمين،من وجهت نظز الأساتذة ،دراست ميذانيت لذي أساتذة التعليم الابتذائي ببعض مذارس لىلايت مستغانم اعرمذوا عهى عيىح لىامها) 80 (أسرار و أسرارج ،ذم اخرياسها عه طشيك انمعايىح انعشىائيح انممصىدج ،مما ذم اعرمادوا عهى انمىهج انىصفي انرحهيهي، حيث اسرخذمىا أداج انثحث و انمركىوح في اسرثيان يشمي إنى انرعشف عهى وجهاخ وظش نلأساذزج وحىدوس انمعانجح انثيذاغىجيح،و مه ثمح لمىا تحساب انصذق و انثثاخ نلاسرثيان فتىصلنا إل النتائج التاليت:  ذساهم انمعانجح انثيذاغىجيح في ذحسيه ذحصيم انمرعهميه مه وجهح وظش الأساذزج انمسرجىتيه تذسجح عانيح  ذساهم انمعانجح انثيذاغىجيح مه خلال طشيمح انرذسيس في ذحسيه ذحصيم انمرعهميه مه وجهح وظش الأساذزج انمسرجىتيه تذسجح عانيح.  ذساهم انمعانجح انثيذاغىجيح مه خلال انرحصيم انذساسي في ذحسيه ذحصيم انمرعهميه مه وجهح وظش الأساذزج انمسرجىتيه تذسجح عانيح.  ذساهم انمعانجح انثيذاغىجيح مه خلال الأهذاف انرعهيميح في ذحسيه ذحصيم انمرعهميه مه وجهح وظش الأساذزج انمسرجىتيه تذسجح عانيح.  لا ذىجذ فشوق راخ دلانح إحصائيح في آساء و اذجاهاخ الأساذزج انمسرجىتيه وحى مساهمح انمعانجح انثيذاغىجيح في ذحسيه ذحصيم انمرعهميه ، مه ووجهح وظشهم حسة مرغيش انجىس.  لا وىجذ فشوق راخ دلانح إحصائيح في آساء و اذجاهاخ الأساذزج انمسرجىتيه وحى مساهمح انمعانجح انثيذاغىجيح في ذحسيه ذحصيم انمرعهميه،مه وجهح وظشهم حسة مرغيش انخثشج The present study aimed at identifying the role of pedagogic treatment in improving the achievement of learners from the point of view of professors, a field study among the teachers of primary education in some schools of the state of Mostaganem. We relied on a sample of (80) professors and professors, O n the descriptive analytical approach, where we used the research tool, which is formed in a questionnaire aimed at identifying the views of the teachers towards the role of pedagogic treatment, and from this we have calculated the truthfulness and consistency of the questionnaire, we reached the following results: Pedagogic treatment contributes to the improvement of learners' achievement from the point of view of highly questioned teachers. Pedagogic therapy, through a method of teaching, contributes to the improvement of the achievement of learners from the point of view of highly questioned professors. Pedagogic treatment through educational attainment contributes to the improvement of learners' achievement from the point of view of highly-trained teachers. Pedagogic treatment through educational goals contributes to improving the achievement of learners from the point of view of highly qualified teachers. There are no statistically significant differences in the opinions and attitudes of the teachers interviewed towards the contribution of pedagogical treatment in improving the achievement of learners from their point of view according to sex variable. There are no statistically significant differences in the opinions and attitudes of the teachers concerned about the contribution of pedagogical treatment in improving the achievement of learners from their point of view according to the variable of experience. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher كلية العلوم الاجتماعية en_US
dc.subject المعالجة البيداغوجية؛التحصيل الدراسي؛الاستاذ en_US
dc.title دور المعالجة البيداغوجية في تحسين تحصيل المتعلمين من وجهة نظر الاساتذة en_US
dc.title.alternative دراسة ميدانية لدى اساتذة التعليم الابتدائي في ببعض مدارس لولاية مستغانم en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte