Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
Ould kaddour, Yamina |
|
dc.contributor.author |
Bounaceur, Nawal |
|
dc.date.accessioned |
2019-10-09T08:00:33Z |
|
dc.date.available |
2019-10-09T08:00:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-09-30 |
|
dc.identifier.citation |
M.BEKADDOUR |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/13006 |
|
dc.description.abstract |
تطور وسائل الإنتاج أسرع وأكثر دقة من أي وقت مضى، سهلت تطوير بعض المفاهيم مثل الآلات عالية السرعة للغاية. هذا المفهوم ليس جديدًا، لكن يظل تشغيله خاصًا بمناطق معينة، لأن تنفيذ هذا النوع من الآلات أمر صعب.
الآن، تم إنشاء فتحة بفضل محرك المحاور بواسطة المحركة الخطية. يسمح هذا النوع من المحركات بزيادة السرعة والتسارع والتباطؤ، مقارنةً بالأنظمة التقليدية.
من بين جميع المحركات الخطية المستخدمة، يعد المحرك التعريفي الخطي (MIL) هو الأكثر شيوعًا لمتطلبات الصناعة ;
الهدف من هذه الدراسة هو فهم مختلف الظواهر المتعلقة بالمحرك الخطي ، وذلك باستخدام نمذجة رقمية لهذا المحرك من أجل التحقق من صحة النموذج التحليلي المبسط المستخدم في استراتيجية التحكم الخاصة به.
Abstract:
The evolution of the means of production, ever faster and more precise, has facilitated the development of certain concepts such as machining at very high speed. This concept is not new, but its operation remains specific to certain areas, because the implementation of this type of machining is difficult.
Now, an opening has been created thanks to the drive of the axes by linear motors. This type of motorization allows a gain in speed, acceleration and deceleration, important compared to conventional systems. Of all the linear motors used, the linear induction motor (MIL) is the most common to the industry requirements.
The objective of this study is the understanding of the various phenomena related to the linear engine, by using a numerical modeling of this engine in order to validate the simplified analytical model used in its control strategy. |
en_US |
dc.language.iso |
fr |
en_US |
dc.subject |
Moteur à Induction Linéaire |
en_US |
dc.subject |
Induction magnétique |
en_US |
dc.subject |
Flux magnétique |
en_US |
dc.subject |
Champ magnétique |
en_US |
dc.subject |
Force électromagnétique |
en_US |
dc.title |
Modélisation d’un Moteur à Induction Linéaire (MIL) par la Méthode de Réseaux des Reluctances (MRR) |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée