Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
حنافي فتيحة نسرين |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-08T08:50:00Z |
|
dc.date.available |
2021-07-08T08:50:00Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/18208 |
|
dc.description.abstract |
ملخص الدراسة باللغة العربية
هدفت الدراسة إلى معرفة العالقة بین الذكاء العاطفي و الخجل لدى طلبة الجامعة، حیث شملت عینة
الدراسة 70 طالب وطالبة تم إختیارها بطریقة عشوائیة بكلیة العلوم اإلجتماعیة و اإلنسانیة بجامعة مستغانم،
وبإستخدام المنهج الوصفي ومقیاس الخجل لـبنش ومقیاس الذكاء العاطفي لـ بار-آون و جیمس باركر ،
حیث كشفت النتائج عن وجود مستوى متوسط للذكاء العاطفي ، و مستوى متوسط للخجل مع وجود عالقة
إرتباطیة دالة عند مستوى داللة 05,0 بین الخجل والذكاء العاطفي لدى الطلبة.
الكلمات المفتاحية :
الذكاء العاطفي ، الخجل ، الطلبة .الملخص باللغة األجنبیة
Abstract
The study aimed to assess the relationship between emotional
intelligence and shyness among university students, as the study sample included
70 students selected randomly from the faculty of Humain and Social Sciences at
Mostaganem University, using the descriptive method and shyness scale for and
the emotional intelligence scale for Bar-on James Parker and . The results
revealed an midell level of emotional intelligence and middel level of shyness
among students, and the study found a correlation significance between shyness
and emotional intelligence.
Key words: emotional intelligence, shyness and students |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الاجتماعية |
en_US |
dc.subject |
الذكاء العاطفي ، الخجل |
en_US |
dc.title |
الذكاء العاطفي وعلاقته بالخجل عند الطلبة |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée