Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بوزيان حنان |
|
dc.date.accessioned |
2022-09-13T13:09:32Z |
|
dc.date.available |
2022-09-13T13:09:32Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/21241 |
|
dc.description.abstract |
تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على مواقف وتوجهات األساتذة حول إدارة الوقت في
المؤسسة التربوية في ظل جائحة كورونا، ولقد قمت بدراسة ميدانية بمؤسسة تربوية بثانوية"كروسة
سنوسي" وتوصلت إلى جملة من نتائج أهمها أن النظام الذي فرضته جائحة كورونا في مؤسسات
التربوية زاد من ضغوطات العمل لدى األساتذة وذلك من خالل زيادة ساعات العمل والعمل
بالتفويج باإلضافة إلى تكرار الدرس لكل فوج وصعوبات احترام البرتوكول الصحي مع غياب
الدروس التطبيقية بالنسبة للمواد العلمية واكتفاء بالنظري مما جعلها تفقد فعاليتها البيداغوجية.
الكلمات المفتاحية: إدارة الوقت – جائحة كورونا – المؤسسة التربوية
The study summary :
Topic of the note (issue) teachers attitudes and directions towards time
management in an educational institution the Corona Pandemic.
The current study aims to indentify the teachers’ attitudes towards time
management in the educational institution in light the Corona Pandemic.
The system imposed by the corona pandemic in educational institutions
increased the pressures of work, and work in the grouping, in addition to the
repetition of the lesson for each regiment, and the difficulty of respecting the health
protocol with the absence of practical lessons for scientific materials and theoretical
sufficiency, which made it lose its effectiveness in pedagogy.
Key words : time management, the Corona Pandemic the educational institution |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الإجتماعية |
en_US |
dc.subject |
إدارة الوقت – جائحة كورونا – المؤسسة التربوية |
en_US |
dc.title |
مواقف و توجهات الأساتذة نحو إدارة الوقت في المؤسسة التربوية في ظل جائحة كورونا |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية بثانوية كروسة -عين تادلس- |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée