Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
داري عبد القادر |
|
dc.contributor.author |
دفي سليمان |
|
dc.date.accessioned |
2022-09-13T13:35:52Z |
|
dc.date.available |
2022-09-13T13:35:52Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/21247 |
|
dc.description.abstract |
ملخص الدراسة
تعالج هذه الدراسة موضوع الحملات الإعلامية و دورها في تحقيق الخدمة الإجتماعية، بمؤسسة بلدية مستغانم و ذلك عن طريق تسليط الضوء على أهم العناصر و المتغيرات التي تساهم في إبراز ذلك و محاولة التعرف على فعالية الحملات الإعلامية في تقديم الخدمة الإجتماعية.
لقد إعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي و التحليلي و استخدمنا المقابلة كأداة أساسية لجمع المعلومات المتعلقة بالدراسة.
فقد لخصنا من خلال هذه الدراسة، إلى أن الحملات الإعلامية تسعى جاهدة إلى تحسين المستوى المعيشي للإنسان إلى الأفضل و زيادة الوعي الحقوقي الإجتماعي لدى الأفراد عامة و تحقيق التغيير الإجتماعي الممارس لدى الأشخاص خاصة.
و بذلك نـجد ان الحملات الإعلامية تهتم في الاتصال العمومي فهي تتجاوز في بعض الأحيان المؤسسة لإشراك مختلف السلطات و الفاعليات (جمعيات، منظمات مدنية، مؤسسات....الخ) كما ان للحملات الإعلامية دور هام في تحقيق الخدمة الاجتماعية فهي تقدم صورة جديدة عن المؤسسة العمومية هذا من جانب و من جانب اخر تتطلب تخطيط و تستدعي مساهمة الوسائل الاتصالية الإعلامية و غير الإعلامية.
الكلمات المفتاحية : الحملات الإعلامية – المنهج الوصفي والتحليلي- وسائل الإتصالية – الخدمة الإجتماعية.
Summary
This study deals with the issue of media campaigns and their role in achieving social service in Mostaganems municipality institution by highlighting the most important elements and variables that contribute to highlighting this and trying to identify the effectiveness of media campaigns in providing social service.
In this study, we have relied on the descriptive and analytical method and we used the interview as a primary tool for collecting information related to the study.
Through this study, we have concluded that media campaigns strive to improve people's standard of living for the better, and raising the awareness of social rights among individuals in general and achieving social change practiced by individuals in particular.
By that we find that media campaigns are concerned with public communication, as they sometimes go beyond the institution to involve the various authorities and actors (Associations, civic organizations, institutions….) media campaigns also have an important role in achieving social service, as they present a new image of the public institutionon the one hand, and on the other hand, requires planning and calls for the contribution of media and non-media communication means.
Keywords: media campaigns - descriptive and analytical approach - communication means - social service. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الإجتماعية |
en_US |
dc.subject |
الحملات الإعلامية – المنهج الوصفي والتحليلي- وسائل الإتصالية – الخدمة الإجتماعية. |
en_US |
dc.title |
حملات إعلامية و دورها في تحقيق الخدمة الاجتماعية |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية بلدية مستغانم |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée