Dépôt DSpace/Manakin

التسويق الرقمي و فعالية الجماهير الافتراضية

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بالبشير, نجاة
dc.date.accessioned 2023-10-10T10:28:40Z
dc.date.available 2023-10-10T10:28:40Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24516
dc.description.abstract الملخص: هدفتهذهالدراسةالبحثفيدورمواقعالتواصلالاجتماعيوبالتحديدموقعالفيسبوكفي التسويق الرقمي و فعالية الجماهير الافتراضية،وكذاكيفيةالتحكمفيعناصرالمزيجالتسويقي والكشفعلىعواملالجذبللتسوقالالكترونيعبرالفيسبوك،اضافة إلى معرفةايجابياتالتسوقالالكترونيعبرالفيسبوكوسلبياتهمنوجهةنظرالطالبالمستغانمي،وذلكللإجابةعلىالتساؤلالرئيسيالاتي: إلى أي مدى يساهم التسويق الرقمي في تفاعلية جمهور افتراضي عبر فيس بوك؟،وقداعتمدناالمنهجالوصفيالتحليلي،اعتماداعلىالعينةالقصديةوالتيقوامها100 عينة من طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية،بحيثاستخدمنالاستجوابهم أداةالاستبيان لجمعالبيانات،ومنخلالهاتوصلنا إلى نتائجأهمها: - أنمواقعالتواصلالاجتماعي عامةوالفيس بوكخاصةيلعبدوراهامافيالتسويقبصفةعامةوالتأثيرعلىقرارالشراءبصفةخاصة، - تنوعالمنتجات والخدماتخاصةالتعليميةاضافة إلى انالملابسهيأكثرمايستهويالطلبةكونهميلجؤونللتسوقالالكترونيلأنهيوفرلهمحاجاتهمويحققاشباعاتهمالتيلميجدوهافيالتسوقالتقليدي. - اهمعاملهوالتسويقعبرالفيس بوك،العروضالمميزة،اضافةللتعليقاتالايجابيةوالصورلمالهامنتأثيرعلىالطالبالمستغانمي. الطالبالمستغانمييرىالتسوقعبرالفيس بوكتجربةايجابيةوذلكلمايوفرهمنوقتوجهدوتنوعفيالمنتجات. الكلماتالمفتاحية:الفعالية،الفيسبوك،التسويق، التسويق الرقمي، الجماهير الافتراضية. Summary : This study aimed to investigate the role of social networking sites, specifically Facebook, in digital marketing and the effectiveness of virtual audiences, as well as how to control the elements of the marketing mix and detect the attractions of online shopping via Facebook, in addition to knowing the pros and cons of online shopping via Facebook from one point of view. Consider the student Mostaghanemi, in order to answer on the following main question: To what extent does digital marketing contribute to the interaction of a virtual audience via Facebook? We have adopted the descriptive analytical approach, the survey, based on the intentional sample of 100 students from the College of Humanities and Social Sciences, so that we used the questionnaire tool to collect data. And throughit, wereached the most important results: - Social networking sites in general and Facebook in particular play an important role in marketing in general and influencing the purchase decision in particular. - The diversity of products and services, especially educational ones, in addition to the fact that clothes are what appeals most to students, as they resort to electronic shopping because it provides them with their needs and fulfills their satisfactions that they did not find in traditional shopping. - The most important factor is marketing via Facebook, special offers, in addition to positive comments and pictures because of their impact on the student Mostaghanemi. - The Mostaghanemi student sees shopping on Facebook as a positive experience, due to the time, effort and variety of products it saves. Keywords: effectiveness, Facebook, marketing, digital marketing, virtual audiences. en_US
dc.publisher كلية العلوم الاجتماعية en_US
dc.subject impact - player - electronic games - child. en_US
dc.title التسويق الرقمي و فعالية الجماهير الافتراضية en_US
dc.title.alternative دراسة على عينة من طلبة ليسانس اتصال بجامعة مستغانم en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte