Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
كرات, تواتية |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-18T12:05:37Z |
|
dc.date.available |
2024-09-18T12:05:37Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26775 |
|
dc.description.abstract |
تناولت في هذه الدراسة الموسومة ب "فاعلية طرائق التدريس الحديثة (التعليم التعاوني أنموذجا)" مجموعة من طرائق التدريس المعتمدة بكثرة في مجال التربوي حديثا، واهمها طريقة التعلم التعاوني،حيث كان البحث فيها نظريا وخصصنا لها جزءا تطبيقيا في مرحلة الثانوي من المدرسة الجزائرية، وبينت ماهيتها وأهم مبادئها وأهدافها، وسجلت آراء الفاعلين التربويين في الميدان، وهم مجموعة من الأساتذة، وقد لاحظت تباين الآراء حول فاعلية التعليم التعاوني
In this study, entitled “The Effectiveness of Modern Teaching Methods (Cooperative Education as a Model),” I dealt with a group of teaching methods that have been widely adopted in the field of education recently, the most important of which is the cooperative learning method, as the research into it was theoretical and we devoted an applied part to it in the secondary stage of the Algerian school. It explained its nature, its most important principles and objectives, and recorded the opinions of the educational actors in the field, who are a group of professors. I noticed varying opinions about the effectiveness of cooperative education |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
الفاعلية؛ التعلم؛ التعليم؛التعليمية؛ التدريس |
en_US |
dc.subject |
effectiveness; learning; education; educational; Teaching |
en_US |
dc.title |
فاعلية طرائق التدريس الحديثة |
en_US |
dc.title.alternative |
طريقة التعلم التعاوني أنموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée