Dépôt DSpace/Manakin

واقع ممارسة التربية البدنية والرياضية في ضوء ادراجها ىعلى مستوى المدارس الابتدائية

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author عوني, نجوى
dc.date.accessioned 2024-11-12T08:55:05Z
dc.date.available 2024-11-12T08:55:05Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27813
dc.description LES-2024-36 en_US
dc.description.abstract واقع ممارسة التربية البدنية والرياضية في ضوء ادراجها على مستوى المدارس الابتدائية تهدف الدراسة إلىمحاولة معرفة واقع ممارسة التربية البدنية والرياضية في ضوء ادراجها على مستوى المدارس الابتدائية، وقد تكونت العينة من أساتذة التربية البدنية والرياضية في الطور الابتدائي ومدراء الابتدائيات، وقد تم اختيارها بطريقة عشوائية، بنسبة تقدر ب10 بالمئة من مجتمع البحث، واستخدمنا الاستبيان كأداة للدراسة، ومن اهمالاستنتاجاتان كل الأساتذة وبسنبة 100% يلاحظون لهفة التلاميذ على حصة التربية البدنية والرياضية من خلال جريهم عند بداية الأنشطة البدنية والرياضية، ويرى المدراء أن ممارسة التلاميذ لحصة التربية البدنية والرياضية في مؤسستهم ممتازة، اما اهم الاقتراحات فقد كانت بداية بضرورةالتنسيق بين مديري المدارس ومعلمي التربية البدنية والسلطات المعنية في تهيئة الظروف المناسبة لتنفيذ الحصص بما يتماشى مع التطورات الحالية لحصة التربية البدنية والرياضية. // // // // // The reality of practicing physical education and sports in light of its inclusion at the primary school level The study aims to try to know the reality of the practice of physical education and sports in light of its inclusion at the primary school level. The sample consisted of teachers of physical education and sports in the primary stage and principals of primary schools, and it was chosen randomly, with an estimated percentage of 10 percent of the research community, and we used the questionnaire as a tool for the study. One of the most important conclusions is that all teachers, with a percentage of 100%, notice the students’ eagerness for the physical education and sports class through their running at the beginning of the physical and sporting activities, and the principals believe that the students’ practice of the physical education and sports class in their institution is excellent. As for the most important suggestions, it began with the necessity of coordination between the principals. Schools, physical education teachers and relevant authorities in creating appropriate conditions for the implementation of classes in line with current developments of the physical education and sports class. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Institut d'Éducation Physique et Sportive - Mostaganem 2023/2024 en_US
dc.subject التربية البدنية والرياضية - المدارس الابتدائية // // : physical education and sports-primary schools en_US
dc.title واقع ممارسة التربية البدنية والرياضية في ضوء ادراجها ىعلى مستوى المدارس الابتدائية en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte