Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
وتيدي, محمد زين العابدين |
|
dc.contributor.author |
طاهري, علي |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-14T10:49:52Z |
|
dc.date.available |
2025-07-14T10:49:52Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/28995 |
|
dc.description.abstract |
تناولنا في هذه الدراسة موضوع "نشر الثقافة الاستهلاكية عبر موقع التيك توك لمنتوج المرجان" الذي تم استخدامه كحالة تطبيقية لتحليل أنماط الترويج الإلكتروني الحديث، وقد اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي، مستندة إلى أداة ميدانية تمثلت في الاستبيان.
وقد أظهرت النتائج أن تيك توك لا يروج فقط للمنتج في حد ذاته، بل يساهم في خلق بيئة استهلاكية رقمية تقوم بعملية الإشهار والإعلان، كما قد توصلت الدراسة إلى أن تيك توك يشكل منصة فعالة لبناء ثقافة استهلاكية تتجاوز المنطق التقليدي للإعلان نحو المنتجات الجديدة.
In this study, we addressed the topic of "Disseminating Consumer Culture via TikTok for Coral Products," which was used as a case study to analyze modern e-promotion patterns. The study relied on a descriptive and analytical approach, relying on field tools such as observation and questionnaires, with a focus on the content provided to promote Coral products via TikTok.
The results showed that TikTok not only promotes the product itself, but also contributes to creating a digital consumer environment that engages in advertising and promotion. The study also concluded that TikTok is an effective platform for building a consumer culture that goes beyond the traditional logic of advertising toward new products. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الاجتماعية |
en_US |
dc.subject |
الاستهلاكية، وسائل التواصل الاجتماعي، تطبيق التيك توك، منتج المرجان. |
en_US |
dc.title |
نشر الثقافة الاستهلاكية عبر وسائل التواصل الاجتماعي |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية على عينة من مستخدمي تيك توك حول منتج المرجان |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée