Dépôt DSpace/Manakin

تأثير خبرات وإستراتيجيات أساتذة التربية البدنية والرياضية فب تخفيف خجل تلاميذ الطور المتوسط

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author شليلي, عبدالرحمن
dc.date.accessioned 2025-09-30T09:56:24Z
dc.date.available 2025-09-30T09:56:24Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/29228
dc.description MEPS-2025-8 en_US
dc.description.abstract - عنوان الدّراسة:" تأثيرخبراتواستراتيجياتأساتذةالتربيةالبدنيةوالرياضيةفيتخفيفخجلتلاميذالطورالمتوسط ". تهدف الدّراسة إلى التعرف على مدى تأثير أساتذة التربية البدنية والرياضية فيتخفيف خجلتلاميذالطورالمتوسط، حيث يفترض الطالب الباحث أن للأساتذةتأثير إيجابي منخلالخبراتهم المهنية واستراتيجياتهم التعليمية، واعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي المسحي، وشملت عينة الدراسة (30) أستاذ هي تنتمي للفئة ذات خبرة (أكثر من 5سنوات) بنسبةتمثل(37) بالمائة من المجتمع الأصلي الّذي يضمّ (82) أستاذ للطّور المتوسط في بلدية تيارت –ولاية تيارت-، أختيرت بطريقة مقصودة. // // // // "The influenceof the experiences and strategies of physicaleducation and sports teachers in reducing the shyness of middle schoolstudents". The studyaims to identify the extent of the influence of physical and sports educationteachers in reducing the shyness of middle schoolstudents, where the studentresearcher assumes thatteachers have a positive influence throughtheirprofessionalexperiences and educationalstrategies, and werelied in ourstudy on the descriptive surveymethod, and the studysampleincluded (30) teachersbelonging to the category with experience (more than 5 years), representing (37) percent of the original community, whichincludes (82) middle schoolteachers in Tiaret municipality - Tiaret state - selected in an intentionalmanner. The statisticalmethodsusedwereCronbach's alpha coefficient, percentage, and k2, and wefound in thisresearchthatphysicaleducationteachers have a positive impact on reducingshyness in middle schoolstudents with theirexperiences and strategies, and therefore the studentresearcherrecommends the importance of training teachers in the psychosocial aspect and providingthem with tools to measure and evaluateshyness, thuscontributing to the design of more effective interventions. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Institut d'Éducation Physique et Sportive - Mostaganem 2024/2025 en_US
dc.subject - أستاذ التربية البدنية والرياضية – الخبرة – الاستراتيجية - الخجل - تلاميذ المرحلة المتوسطة // // // Physical Education Teacher- Experience – Strategy - Shyness- Middle schoolstudents en_US
dc.title تأثير خبرات وإستراتيجيات أساتذة التربية البدنية والرياضية فب تخفيف خجل تلاميذ الطور المتوسط en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte