Dépôt DSpace/Manakin

مدى أهمية إستخدام التعلم الإلكتروني في تكوين طلبة معهد التربية البدنية والرياضية في مجال التدريب الرياضي بجامعة مستغانم

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author نقروز, آمال
dc.date.accessioned 2025-10-14T09:25:19Z
dc.date.available 2025-10-14T09:25:19Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/29568
dc.description MES-2025-15 en_US
dc.description.abstract هدفت الدارسة الى التعرف علىمدى اهمية استخدام التعليم الالكتروني في تكوين طلبة معهد التربية البدنية و الرياضية في مجال التدريب الرياضي , طارحين السؤال التالي: -ما مدى اهمية استخدام التعليم الالكتروني في تكوين طلبة معهد التربية البدنية و الرياضية في مجال التدريب الرياضي ؟ و لتحقيق هذا الغرض افترضنا اناستخدام التعليم الإلكتروني في تكوين طلبة معهد التربية البدنية و الرياضية في مجال التدريب الرياضي لا يرقى الى مستوى مأمول, و من اجل التأكد من صحة الفرضيات استخدمنا المنهج الوصفي حيث اعددنا استبيان الكتروني موجه لطلبة و اساتذة التدريب الرياضي(20 من كل مستوى السنة الثانية و الثالثة ليسانس و السنة اولى و الثانية ماستر بالإضافة الى 20 استاذ تخصص تذريب رياضي) أي عينة ككل 100, حيث تم اختيار العينة بطريقة عشوائية ( من معهد التربية البدنية و الرياضية لجامعة مستغانم, و بعد الحصول على النتائج و تفريغها و معالجتها احصائيا باستخدام حساب النسب المئوية و معادلة كا², ومن بين اهم النتائج المتواصل اليها هي أن هناك عراقيل كثيرة تحد من استعمال التعليم الالكتروني بالشكل اللازم حيث أضحت هذه الطريقة مطلبا أساسيا لكفاءتها في إيصال المعلومة و أسلوبها المشوق و توفير الجهد و الوقت إضافة الحاجة إلى ضرورة انتهاجه في كل الأطوار التعليمية و خاصة التعليم العاليو عليه ينصح بضرورة تكوين الطلبة في مجال التعليم الالكتروني و رفع مستواهم التعليمي . // // // // The studyaimed to identify the importance of using e-learning in the formation of students of the Institute of Physical Education and Sports in the field of sports training, asking the following question: - How important is the use of e-learning in the formation of students of the Institute of Physical Education and Sports in the field of sports training? To achievethispurpose, weassumedthat the use of e-learning in the formation of students of the Institute of Physical Education and Sports in the field of sports training does not reach the hoped-for level, and in order to confirm the validity of the hypotheses, weused the descriptive curriculum, whereweprepared an electronic questionnaire addressed to students and professors of sports training (20 fromeachlevel of the second and thirdyearBachelor, first and second year master, in addition to 20 professorsspecializing in sports training), i.e., a sample of 100 in total. The samplewaschosenrandomly (from the Institute of Physical Education and Sports of Mostaganem University), and afterobtaining, unloading, and statisticallyprocessing the resultsusing the calculation of percentages and the KA2 formula, one of the most important consistent resultsisthatthere are many obstacles thatlimit the use of e-learning in the necessaryform. As thismethod has become a basic requirement for itsefficiency in delivering information and itsengaging style, as well as saving effort and time, thereis a need to followit in all educational phases, especiallyhighereducation. Therefore, itisrecommended to train students in the field of e-learning and raisetheireducationallevel. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Institut d'Éducation Physique et Sportive - Mostaganem 2024/2025 en_US
dc.subject التعليم الالكتروني - التدريب الرياضي- التكوين // // E-learning - sports training - training en_US
dc.title مدى أهمية إستخدام التعلم الإلكتروني في تكوين طلبة معهد التربية البدنية والرياضية في مجال التدريب الرياضي بجامعة مستغانم en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte