Dépôt DSpace/Manakin

الرضا الوظيفي لدى أساتذة التربية البدنية و الرياضية للتعليم الابتدائي في ظل وجود ذوي الاحتياجات الخاصة.

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author سايح, امين
dc.contributor.author سمام, ايوب
dc.date.accessioned 2025-11-16T12:54:21Z
dc.date.available 2025-11-16T12:54:21Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/29942
dc.description LAPA-2025-16 en_US
dc.description.abstract تهدف الدراسة إلى تحليل مستوى الرضا الوظيفي لدى أساتذة التربية البدنية والرياضية في المدارس الابتدائية، خاصة في ظل وجود تلاميذ من ذوي الاحتياجات الخاصة. مستعينا بعينة أساتذة التربية البدنية و الرياضية للطور الابتدائي لولاية غليزان وبلغ عددهم 84 أستاذ ، و تم استخدام استبيان الرضا الوزيفي معدل في ظل وجود ذوي الاحتياجات الخاصة، و عليه افترض الطالبان مستوى الرضا الوظيفي لدى أساتذة التربية البدنية و الرياضية في التعليم الابتدائي منخفض في ظل وجود ذوي الاحتياجات الخاصة ، و كانت أهم النتائج مستوى الرضا الوظيفي عن عامل ظروف العمل و طبيعته لدى أساتذة التربية البدنية و الرياضية في التعليم الابتدائي منخفض في ظل وجود ذوي الاحتياجات الخاصة. مستوى الرضا الوظيفي عن عامل الراتب و الحوافز لدى أساتذة التربية البدنية و الرياضية في التعليم الابتدائي منخفض في ظل وجود ذوي الاحتياجات الخاصة . مستوى الرضا الوظيفي عن عامل تقييم المعلم لمهنته لدى أساتذة التربية البدنية و الرياضية في التعليم الابتدائي متوسط في ظل وجود ذوي الاحتياجات الخاصة. مستوى الرضا الوظيفي عن عامل العلاقات مع المجتمع متوسط لدى أساتذة التربية البدنية و الرياضية في التعليم الابتدائي متوسط في ظل وجود ذوي الاحتياجات الخاصة. // // // // // Study title: Job satisfaction among physical and sports education teachers in primary education in the presence of people with special needs The aim of the study is to analyze the level of job satisfaction of primary school physical education and sports teachers, especially in the presence of pupils with special needs. Using a sample of physical and sports education teachers for the primary stage in the state of Relizane, who numbered 84 professors, a modified false satisfaction questionnaire was used in the presence of people with special needs.Accordingly, the two students assumed that the level of job satisfaction among physical and sports education teachers in primary education was low in the presence of people with special needs.Special needs, The most important results were the level of job satisfaction with the factor of working conditions and its nature among physical and sports education teachers in primary education, which is low in the presence of people with special needs. The level of job satisfaction with the salary and incentives factor among physical and sports education teachers in primary education is low in light of the presence of people with special needs. The level of job satisfaction with the teacher’s evaluation factor for his profession among physical and sports education teachers in primary education is average in the presence of people with special needs. The level of job satisfaction with the community relations factor is average among physical and sports education teachers in primary education, and average in the presence of people with special needs. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Institut d'Éducation Physique et Sportive - Mostaganem 2024/2025 en_US
dc.subject المتوسطات الحسابية . – النسبة المئوية - اختبار بيرسون. - اختبار كا2 ( كا تربيع) // // The following statistical methods were used - Arithmetic averages. – percentage - Pearson test. - Ka2 (Ka squared) test en_US
dc.title الرضا الوظيفي لدى أساتذة التربية البدنية و الرياضية للتعليم الابتدائي في ظل وجود ذوي الاحتياجات الخاصة. en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte