Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
براينيس, عبد القادر |
|
dc.date.accessioned |
2019-01-21T13:03:06Z |
|
dc.date.available |
2019-01-21T13:03:06Z |
|
dc.date.issued |
2011-07-01 |
|
dc.identifier.issn |
2170-0982 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/8782 |
|
dc.description.abstract |
تتناول هذه الدراسة محور صناعة السياحة ودورها في التنمية المستدامة للدول، يتلخص هذا
البحث في ثلاث محاور:
المحور الأول: يتناول مفهوم السياحة وظروف نشأتها من حيث التعريف بالسياحة والسائح، والتطرق
للتطور التاريخي للسياحة، إضافة إلى توضيح أنواع السياحة، أشكالها ووسائلها، دون إهمال آثار
السياحة وخصائصها المميزة.
المحور الثاني: يتعلق بعرض وتوضيح أهمية ودور السياحة في التنمية الاقتصادية بالتركيز على اعتبارها
عاملا مهما للتنمية في الدول النامية، من حيث مساهمتها في تكوين وتوظيف اليد العاملة وتحقيق
التوازن الجهوي، وتأثيرها الإيجابي على ميزان المدفوعات، وغيرها من المنافع.
المحور الثالث: يتناول تسويق المنتج السياحي من خلال توضيح مفهوم ودور التسويق في النشاط
السياحي، ومفهوم الخدمات السياحة وخصائصها، وذلك قبل التطرق لعناصر مزيج التسويق السياحي
المتعلقة بسياسة المنتج، سياسة السعر، سياسة التوزيع، وسياسة ترويج المنتج السياحي.
L’étude porte sur l’industrie du tourisme et son rôle dans le développement durable des pays. Cette recherche se résume en trois axes :
- traitement du concept du tourisme et les conditions de son apparition, en se basant sur la définition du tourisme et le touriste, ses formes et ses outils, sans oublier les conséquences du tourisme sur nos économies et notre société et ses caractéristiques distinctes.
- l’impact du rôle du tourisme sur le développement économique des pays, notamment les pays du tiers monde.
- traite le domaine du marketing du produit touristique en étudiant le rôle du marketing dans l’industrie touristique ainsi que le concept et les caractéristiques des services touristiques, sans oublier les éléments du marketing mix touristiques qui concernent les politiques du produit, du prix, de distribution, et de promotion(communication) touristique. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
جامعة مستغانم : كلية العلوم الإقتصادية و التجارية و علوم التسيير |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
N°1;Vol. 1; pp. 71-105 |
|
dc.subject |
، développement durable, industrie du tourisme، marketing du produit touristique، services touristiques، Mix marketing touristique، صناعة السياحة، التنمية المستدامة، مزيج التسويق السياحي، تسويق المنتج السياحي |
en_US |
dc.title |
صناعة السياحة ودورها في التنمية المستدامة للدول |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée