Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
عبد القادر براينيس |
|
dc.contributor.author |
هادية كبير |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-18T12:39:11Z |
|
dc.date.available |
2019-06-18T12:39:11Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/10930 |
|
dc.description.abstract |
تتناول هذه المقالة بالدراسة والتحليل موضوع خصائص الخدمات وأثرها على سلوك المستعملين. يتلخص هذا البحث في محورين أساسيين: تهدف هذه المقالة الى توضيح خصوصية الخدمات بالتطرق الى خصائصها المتعددة التي تميزها عن المنتجات المادية الملموسة. كما تهدف أيضا الى تسليط الضوء عن الآثار الكبيرة التي تتركها الخصائص المميزة للخدمات على سلوك مستعملي الخدمات، والتي تجعل منه سلوكا خاصا ومميزا. ومن النتائج المنتظرة من هذه الدراسة نخص بالذكر الفهم الدقيق لسلوك مستعملي الخدمات الذي يعد سلوكا خاصا ومميزا، وبالتالي تكوين نظرة واضحة عن سياسة التسويق الواجب استخدامها في مجال الخدمات. Résumé : L étude porte sur les caractéristiques des services et son impact sur le comportement des utilisateurs des services. l’objectif de cette recherche est de clarifier les spécificités et caractéristiques distinctes des services par rapport aux produits tangibles. Cette étude vise aussi a préciser l’impact des caractéristiques des services sur le comportement des utilisateurs des services Les résultats attendues de cette étude se résument dans la compréhension des spécificités du comportement des utilisateurs des services, et établir une idée claire et précise sur les politiques marketing utilisées dans le domaine des services. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;vol.4/6 |
|
dc.subject |
الخدمات، المستعملين، سلوك المستعملين، التسويق |
en_US |
dc.title |
خصائص الخدمات وأثرها على سلوك المستعملين |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée