Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
Mohammed Kassim M |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-24T13:27:47Z |
|
dc.date.available |
2019-06-24T13:27:47Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11136 |
|
dc.description.abstract |
This study aims to understand the perception of CSR on five-star hotels in Medina, Saudi Arabia. This involves recognizing the extent to which hotels espouse and the initiatives they implement to meet the social responsibility of their organizations. The paper opted for an exploratory study using in-depth face-to-face interviews with managers from different involved in corporate social responsibility in their organizations. The findings suggest that the concept of CSR, among other issues, is a perceptual notion that is influenced by its context; thus, it is an individualistic, subjective and culturally constructed concept. ملخص إدراك ومعرفة مفهوم المسؤولية الاجتماعية للشركات (CSR) يتطلب فهم شامل للمسؤولين عن الأنشطة المتعلقة به، ويتطلب استكشاف وجهات نظرهم الكامنة وطريقة فهمهم له. تهدف هذه الدراسة إلى فهم تصور المسؤولية الاجتماعية للشركات في فنادق الخمس نجوم في المدينة المنورة، المملكة العربية السعودية. وينطوي هذا على الوقوف على مدى تبني هذه الفنادق للمسؤولية الإجتماعية والمبادرات التي تنفذ من قبلها لتلبية متطلبات المسؤولية الاجتماعية تجاه المجتمع والبيئة والجهات المعنية الأخرى. البحث هو دراسة استكشافية نوعية وقد تم استخدام طريقة المقابلات الشخصية القائمة على الأسئلة المفتوحة مع وجود قائمة ارشادية بموضوع الأسئلة والمقابلة التي تمت مع المديرين من مستويات مختلفة ممن يتولون ملف وأنشطة المسؤولية الاجتماعية للشركات في منظماتهم. تشير النتائج إلى أن مفهوم المسؤولية الاجتماعية للشركات، هو مفهوم يعتمد على الإدراك الشخصي ويتأثر بثقافة المسؤولين عنه والمعنيين به. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;vol.6/10 |
|
dc.subject |
Corporate Social Responsibility (CSR); Five-star hotels; Medina-Saudi Arabia; Perception. |
en_US |
dc.title |
Corporate Social Responsibility In The Hospitality Industry: Five-star Hotels At Medina, Saudi Arabia |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée