Résumé:
ملخص الدراسـة :
إن زيادة سرعة انتشار الانترنت أدت إلى زيادة الاعتماد عليها في شتى المجالات والميادين، قد
أجبرت الشركات على التكيف معها والعمل بها لتفعيل خدمتها وزيادة ربحيتها من خلال الانتقال من
التسويق التقليدي إلى التسويق الالكتروني بهدف كسب فلسفة حديثة في تسيير المؤسسة وكذا الوصول إلى
اكبر شريحة ممكنة من الزبائن. فالتسويق الالكتروني يمثل الاستخدام الأمثل للتقنيات الرقمية لتحسين
سمعة وأداء المنظمات ككل، وقد استطاع خلال السنوات القليلة الماضية أن يقفز بمجمل الجهود والأعمال
التسويقية وبمختلف الأنشطة التي تتماشى مع العصر الحالي ومتغيراته وذلك بالاستعانة بمختلف الأدوات
والوسائل المتطورة والتكنولوجيا الحديثة لتنفيذ العمليات والأنشطة التسويقية عبر مختلف الوسائل
والاستراتيجيات المتبعة فالتسويق الالكتروني الجيد يسعى إلى تحسين علاقة المؤسسة بجمهورها برسمه
لصورة حسنة عنها لقاء تقديمه لخدمات ومنتجات ذات جودة ومصداقية، فالصورة الحسنة تكسب المؤسسة
سمعة حسنة وتضمن وفاء الزبون لعلامتها، كما أنها تجعلها تحتل مكانة مرموقة بين مختلف المؤسسات
المنافسة.
.Abstract
Nowa days companies had obliged to use the e-marketing because it
facilitate the contact with consumers the increase in the speed of the internet
has had to increase reliance on them in various folds. olds companies have
been forced to adapt and work to activate their services and increase their
profitability by, moving from traditional marketing to e-marketing in order to
dependence in order to gain on its preference has become great factor
companies that really on the electronic marketing of their goods. Over time
some organizations have become the best way to market their services and
products.
E-marketing is one of the results of the revolution of information technology and
communications it’s as well as the best one of the digital technologies to
improve the relation and performance of organizations as a whole, and had
beck able over the past fear greats to enhance efforts and marketing activities,
and various activities that are in line with current era audits challenges, using
various advanced means and modern technology to carry out operations and
marketing activities through its various solutions, especially in terms of product
delving and marketing communications.
However, we do not forget the role played by the consumer in the formation of
a good Image of the institution, through the prevision of products and services
that reflect the brand and its position and reputation to the companies, and
satisfaction of customers.
Key world:effecacity,E- marketing,E-branding ,compang,technology.