Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
زهية بركان |
|
dc.contributor.author |
امينة بركان |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T13:58:19Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T13:58:19Z |
|
dc.date.issued |
2019-03-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11410 |
|
dc.description.abstract |
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة السمات العامة للخدمات السياحية الإلكترونية ومدى تأثير اعتمادها على أداء المكلف بالعلاقات العامة ، ،قمنا بتصميم استبيان غطى 106إستمارة في مؤسسة الديوان الوطني للسياحة ،حيث ناقشت أثر استخدام الخدمات السياحية الإلكترونية للمكلف بالعلاقات العامة على ربحية هذه المؤسسات . ومن أهم النتائج نجد أن اعتماد الخدمات السياحية الإلكترونية يؤثر إيجابا على كفاءة المكلف بالعلاقات العامة بالإضافة إلى الزيادة في أدائه من خلال زيادة ربحية المؤسسة. الكلمات المفتاحية : الخدمات السياحية الإلكترونية، أداء ،العلاقات العامة . المكلف بالعلاقات العامة ، تكنولوجيا المعلومات و الاتصال . تصنيف JEL : Z390، O330،M390،L83 Abstract : The purpose of this study is to highlight the general characteristics of electronic tourist services as well as the impact of their use on the work of the relations officer and the completion of the questionnaire prepared in 106 copies distributed at the level of the office National Tourism. The interviews focused on the impact of the use of the public relations services of the public relations officer on the profit of these companies Among the key findings of this study is that the use of electronic tourism services has a positive impact on the competence and efficiency of the tourism business in general and on the public relations officer, in particular through the increase of the company's profit. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;vol.9/2 |
|
dc.subject |
خدمات سياحية الكتر ; العلاقات العامة ; اداء ; المكلف بالعلاقات العامة |
en_US |
dc.title |
دور العلاقــــات العامـــــة في تطوير أداء الخدمــــــات السياحـــــــــية الإلكترونــــــية دراسة ميدانية الديوان الوطني للسياحة |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
-
الإستراتيجية و التنمية [261]
Strategy and Development Review is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the Faculty of Economic, Commercial Studies and Management Sciences- Abdelhamid ibn badis University – Mostaganem, Algeria. The journal focuses on the following topics: Economics; Management; Finance and Accounting. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January and July) and cover the following relevant domains and topic of interest: Economics, Econometrics and Finance; Economics and Econometrics; Finance; Business, Management and Accounting; Accounting; Business and International Management; Marketing; Strategy and Management; Tourism, Leisure and Hospitality Management; Industrial relations; Islamic Economy.
Afficher la notice abrégée