Résumé:
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة السمات العامة للخدمات السياحية الإلكترونية ومدى تأثير اعتمادها على أداء المكلف بالعلاقات العامة ، ،قمنا بتصميم استبيان غطى 106إستمارة في مؤسسة الديوان الوطني للسياحة ،حيث ناقشت أثر استخدام الخدمات السياحية الإلكترونية للمكلف بالعلاقات العامة على ربحية هذه المؤسسات . ومن أهم النتائج نجد أن اعتماد الخدمات السياحية الإلكترونية يؤثر إيجابا على كفاءة المكلف بالعلاقات العامة بالإضافة إلى الزيادة في أدائه من خلال زيادة ربحية المؤسسة. الكلمات المفتاحية : الخدمات السياحية الإلكترونية، أداء ،العلاقات العامة . المكلف بالعلاقات العامة ، تكنولوجيا المعلومات و الاتصال . تصنيف JEL : Z390، O330،M390،L83 Abstract : The purpose of this study is to highlight the general characteristics of electronic tourist services as well as the impact of their use on the work of the relations officer and the completion of the questionnaire prepared in 106 copies distributed at the level of the office National Tourism. The interviews focused on the impact of the use of the public relations services of the public relations officer on the profit of these companies Among the key findings of this study is that the use of electronic tourism services has a positive impact on the competence and efficiency of the tourism business in general and on the public relations officer, in particular through the increase of the company's profit.