الصعوبات التي تواجه اساتذة التعليم الابتدائي في مجال التدريس وفق مناهج الجيل الثاني

Loading...
Thumbnail Image

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

كلية العلوم الاجتماعية

Abstract

ممخص الد ا رسة 9 تيدؼ الد ا رسة الحالية إلى الكشؼ عف الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني؛ كلقد تٌ اختيار عينة عشكائية تتككف مف ) 80 ( أستاذ كأستاذة بمدينة مستغان 2019 ، كاتبع الباحث خطكات المنيج الكصفي التحميمي، كسعيا منو / خلبؿ المكس الد ا رسي 2018 لتحقيؽ أىداؼ الد ا رسة استخد استبياف لقياس صعكبات التدريس، ت التحقؽ مف دلالات صدقو كثباتو، كبعد إج ا رء عممية التحميؿ الإحصائي تكصؿ الباحث لمنتائج التالية: -1 عد كجكد فركؽ ذات دلالة إحصائية في الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني تعزل لمتغير المؤىؿ العممي. -2 عد كجكد فركؽ ذات دلالة إحصائية في الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني تعزل لمتغير الأقدمية في مينة التدريس. -3 يكاجو أساتذة التعمي الابتدائي صعكبات لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني بدرجة متكسطة Abstract : The current study aims at revealing the Difficulties faced by teachers of primary education to teach according to the second generation curriculum. A random sample of 80 teachers were chosen in the Mostaganem city during the academic year 2018/2019, The researcher followed the steps of the descriptive approach. In order to achieve the objectives of the study, he used a measure of Teaching difficulties, the validity and consistency of the signs were verified. After the statistical analysis the researcher reached the following result: 1. There were no statistical significant differences from Difficulties faced by teachers of primary education to teach according to the second generation curriculum attributed to the variable of educational qualification. 2. There were no statistical significant differences from Difficulties faced by teachers of primary education to teach according to the second generation curriculum attributed to the variable of seniority in the teaching profession. 3. Teachers of primary education face difficulties in teaching according to the second generation curriculum to a medium degree.

Description

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By