Dépôt DSpace/Manakin

الصعوبات التي تواجه اساتذة التعليم الابتدائي في مجال التدريس وفق مناهج الجيل الثاني

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author شرقي, الامين
dc.date.accessioned 2019-07-07T08:56:06Z
dc.date.available 2019-07-07T08:56:06Z
dc.date.issued 2019-06-30
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11430
dc.description.abstract ممخص الد ا رسة 9 تيدؼ الد ا رسة الحالية إلى الكشؼ عف الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني؛ كلقد تٌ اختيار عينة عشكائية تتككف مف ) 80 ( أستاذ كأستاذة بمدينة مستغان 2019 ، كاتبع الباحث خطكات المنيج الكصفي التحميمي، كسعيا منو / خلبؿ المكس الد ا رسي 2018 لتحقيؽ أىداؼ الد ا رسة استخد استبياف لقياس صعكبات التدريس، ت التحقؽ مف دلالات صدقو كثباتو، كبعد إج ا رء عممية التحميؿ الإحصائي تكصؿ الباحث لمنتائج التالية: -1 عد كجكد فركؽ ذات دلالة إحصائية في الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني تعزل لمتغير المؤىؿ العممي. -2 عد كجكد فركؽ ذات دلالة إحصائية في الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني تعزل لمتغير الأقدمية في مينة التدريس. -3 يكاجو أساتذة التعمي الابتدائي صعكبات لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني بدرجة متكسطة Abstract : The current study aims at revealing the Difficulties faced by teachers of primary education to teach according to the second generation curriculum. A random sample of 80 teachers were chosen in the Mostaganem city during the academic year 2018/2019, The researcher followed the steps of the descriptive approach. In order to achieve the objectives of the study, he used a measure of Teaching difficulties, the validity and consistency of the signs were verified. After the statistical analysis the researcher reached the following result: 1. There were no statistical significant differences from Difficulties faced by teachers of primary education to teach according to the second generation curriculum attributed to the variable of educational qualification. 2. There were no statistical significant differences from Difficulties faced by teachers of primary education to teach according to the second generation curriculum attributed to the variable of seniority in the teaching profession. 3. Teachers of primary education face difficulties in teaching according to the second generation curriculum to a medium degree. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher كلية العلوم الاجتماعية en_US
dc.subject صعوبات التدريس؛المعلم؛مناهج الجيل الثاني en_US
dc.title الصعوبات التي تواجه اساتذة التعليم الابتدائي في مجال التدريس وفق مناهج الجيل الثاني en_US
dc.title.alternative دراسة ميدانية لدى اساتذة التعليم الابتدائي بمدينة مستغانم en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte