Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
شرقي, الامين |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-07T08:56:06Z |
|
dc.date.available |
2019-07-07T08:56:06Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-30 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/11430 |
|
dc.description.abstract |
ممخص الد ا رسة 9
تيدؼ الد ا رسة الحالية إلى الكشؼ عف الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي لمتدريس
كفؽ مناىج الجيؿ الثاني؛ كلقد تٌ اختيار عينة عشكائية تتككف مف ) 80 ( أستاذ كأستاذة بمدينة مستغان
2019 ، كاتبع الباحث خطكات المنيج الكصفي التحميمي، كسعيا منو / خلبؿ المكس الد ا رسي 2018
لتحقيؽ أىداؼ الد ا رسة استخد استبياف لقياس صعكبات التدريس، ت التحقؽ مف دلالات صدقو
كثباتو، كبعد إج ا رء عممية التحميؿ الإحصائي تكصؿ الباحث لمنتائج التالية:
-1 عد كجكد فركؽ ذات دلالة إحصائية في الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي
لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني تعزل لمتغير المؤىؿ العممي.
-2 عد كجكد فركؽ ذات دلالة إحصائية في الصعكبات التي تكاجو أساتذة التعمي الابتدائي
لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني تعزل لمتغير الأقدمية في مينة التدريس.
-3 يكاجو أساتذة التعمي الابتدائي صعكبات لمتدريس كفؽ مناىج الجيؿ الثاني بدرجة متكسطة
Abstract :
The current study aims at revealing the Difficulties faced by teachers of primary education
to teach according to the second generation curriculum. A random sample of 80 teachers
were chosen in the Mostaganem city during the academic year 2018/2019, The researcher
followed the steps of the descriptive approach. In order to achieve the objectives of the
study, he used a measure of Teaching difficulties, the validity and consistency of the signs
were verified. After the statistical analysis the researcher reached the following result:
1. There were no statistical significant differences from Difficulties faced by teachers of
primary education to teach according to the second generation curriculum attributed to the
variable of educational qualification.
2. There were no statistical significant differences from Difficulties faced by teachers of
primary education to teach according to the second generation curriculum attributed to the
variable of seniority in the teaching profession.
3. Teachers of primary education face difficulties in teaching according to the second
generation curriculum to a medium degree. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الاجتماعية |
en_US |
dc.subject |
صعوبات التدريس؛المعلم؛مناهج الجيل الثاني |
en_US |
dc.title |
الصعوبات التي تواجه اساتذة التعليم الابتدائي في مجال التدريس وفق مناهج الجيل الثاني |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية لدى اساتذة التعليم الابتدائي بمدينة مستغانم |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée