Résumé:
السمخص :
ىجؼ ىحه لمتعخؼ عمى الإشيار الالكتخكني كالكذف عغ كاقع استخجامو في السؤسدة الجدائخية كتأثضخه
ى تحدضغ الرػرة الحىشضة ليا .حضث انصمقشا مغ الإشكالضة التالضة: ما مجػ مداىسة الإشيار
كتخكني في تحدضغ الرػرة الحىشضة لمسؤسدة؟ إعتسجنا في دراسة مػضػعشا عمى السشيج الػصفي كػنشا
جد كصف ضاىخة كالتفرضل فضيا، كسا إستعشا بسحاضخات كمحكخات كأشخكحات ماجدتضخ كبعس
حػث العمسضة كالأكاديسضة كجراسات سابقة.
ككشتضجة تػصمشا الى أف ثقافة الإشيار الالكتخكني لا تداؿ مبيسة كمشعجمة تقخيبا في مؤسداتشا الػششضة
صة في تحدضغ الدسعة كالرػرة الحىشضة، كحتى كاف شبقت فتبقى مخكدية فقط. امتجت دراستشا مغ
.2020/06/20 الى غاية2020/02/
لكمسات السفتاحية: الإشيار الإلكتخكني، الرػرة الحىشضة، الاعلبف.Abstract:
This aims to identify electronic advertising and reveal the reality of its use
in the Algerian institution and its impact on improving its mental image. We
started from the following problem: To what extent does electronic
advertising contribute to improving the mental image of the institution? In the
study of our subject on the descriptive approach, we used the descriptive
approach to describe the phenomenon and the details in it, and we also
used lectures, memoirs, master's thesis and some scientific and academic
research as previous studies.
As a result, we have concluded that the culture of electronic advertising
remains vague and almost non-existent in our national institutions,
particularly in improving reputation and mental image, even if applied, and
remains only centralized.
Our study ran from 15/02/2020 until 20/06/2020.
Key words : Electronic advertising, mental image, advertising.