Résumé:
Abstract in English:
This study aims to reveal the school library services, where we took the
secondary school of the martyr Ben Aroum Hamo as a model, through a
ield study of the school library in the village of Ben Abdel Malik
Ramadan, the state of Mostaganem, and the extent of its ability to meet
he needs of its beneficiaries, using. The method is a case study, which
s the method that depends on interpretation by applying the
mechanisms of description and analysis. Relying on observation,
questionnaire and interview as tools for collecting information, the field
study concluded several results, the most important of which is that the
proposed services in the secondary school library of Martyr Ben Aroum
Hammou are unable to meet all the needs of its beneficiaries, due to المستخلص �اللغة العر�یة:
تهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن الخدمات المكتبة المدرسیة حیث أخذ ثانو�ةنا الشهید بن
عروم حمو �نمو جذ ، من خلال دراسة میدانیة للمكتبة المدرسیة في بلد�ة بن عبد المالك رمضان
ولا�ة مستغانم ، ومدى قدرتها على تلبیة احتیاجات المستفیدین منها ، �استخدام . المنهج دراسة
الحالة وهو المنهج الذي �عتمد على التفسیر بتطبیقه لآلیتي الوصف والتحلیل. والاعتماد على
الملاحظة ، إلى�الإضافة الاستبیان والمقابلة �أدوات لجمع المعلومات، وقد خلصت الدراسة
المیدانیة إلى عدة نتائج أهمها أن الخدمات المقترحة �مكتبة المدرسیة الثانو�ة الشهید بن عروم
حمو غیر قادرة على تلبیة �ل احتیاجات المستفیدین منها، نظرا للنقص الكبیر فإمكانیاتها
الماد�ة و�فاءاتها البشر�ة.
great shortage of material capabilities and human competencies.