Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
شاوي عبد القادر |
|
dc.contributor.author |
جلطي عبد الحق |
|
dc.date.accessioned |
2022-09-13T10:28:51Z |
|
dc.date.available |
2022-09-13T10:28:51Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/21231 |
|
dc.description.abstract |
من منطلق هذه الدراسة حاولنا الكشف عن دور العالقات العامة في تحسين صورة
المؤسسة االقتصادية، وإبراز مختلف الجوانب التي تميزها باإلضافة إلى العراقيل التي من
ّ
من فعاليتها، وكل هذا تم في دراسة منهجية، نظرية، ميدانية، وهذه األخيرة تحد شأنها أن
كانت بوكالة اتصاالت الجزائر فرع دائرة سيدي علي بمستغانم، وتم خاللها جمع المعلومات
ومقابلة المبحوثين المكونين من العمال والزبائن بغرض التعرف على دور العالقات العامة
داخل هذه الوكالة، باإلضافة إلى الدور الذي تلعبه في المؤسسة االقتصادية؛ حيث تم اتباع
المنهج الوصفي والتحليلي واستخدام المقابلة والمالحظة كأدوات للدراسة، كما استخدمنا عينة
ب 70 عامل وعاملة من عمال الوكالة. قدّرت
استخلصنا في األخير بأن للعالقات العامة دور مهم لدى المؤسسة االقتصادية ودائما ما
طرق في االتصال باستخدام أساليب مختلفة ووسائل متنوعة. عدّة تسعى هذه األخيرة في تطويره، كما أن وكالة اتصاالت الجزائر بدائرة سيدي علي تنتهج
الكلمات المفتاحية :العالقات العامة، تحسين الصورة، المؤسسة االقتصادية.
Summary :
From the point of view of this study we tried to reveal the role of
public relations in improving the image of the economic institution,
and to highlight the various aspects that distinguish it in addition to
obstacles that would limit its effectiveness, all of this was done in a
systematic study, theoretically, field, the latter was in the Agency of
Communications Algeria branch of the Department of Sidi Ali in
Mostaganem, during which information was collected and
interviewed the authors consisting of workers and customers in order
to identify the role of public relations within this agency, in addition
to the role played in the institution Economic, where the descriptive
and analytical approach was followed and the interview and
observation were used as tools for study, and we used a sample of 07
agency workers.
In the end, we concluded that public relations have an important
role for the economic institution and the latter has always sought to
develop it, and the Algiers Communications Agency in Sidi Ali
department has several ways of communicating using different
methods and means.
Keywords: Public Relations, Image improvement, Economic
Institution |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الإجتماعية |
en_US |
dc.subject |
:العالقات العامة، تحسين الصورة، المؤسسة االقتصادية. |
en_US |
dc.title |
دور العلاقات العامة في تحسين صورة المؤسسة الإقتصادية |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية بوكالة اتصالات الجزائر فرع دائرة سيدي علي مستغانم |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée