Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
عدنان, نورالدين |
|
dc.contributor.author |
مهدي, منصور |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-17T08:44:17Z |
|
dc.date.available |
2023-10-17T08:44:17Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24704 |
|
dc.description.abstract |
خاضت دراستنا هذه موضوع الإنشاد والمديح الديني في الجزائر"إقليم تواتانموذجا"، وكان الهدف من هذه الدراسة هو معرفة الخصائص الفنية للإنشاد الديني بتوات، حيث استهل بحثنا هذا بمقدمة وفصلين؛ الفصل الأول كان نظريا مندرج تحته عدة مفاهيم كتعريف التراث الموسيقي الجزائري وأبرز الأنواع الفلكلوريةللإنشاد الديني بتوات، أما الفصل الثاني كان تطبيقا درسنا فيه تحليل لنشيد "يا سعد أمك يا حليمة" دراسة لحنية موسيقية، انتهى في الأخير بمجموعة من النتائج المهمة توصلنا إليها من خلال دراستنا لهذا الموضوع
Our study dealt with the subject of religious chanting and praise in Algeria, "the region of Touat as a model", and the aim of this study was to know the technical characteristics of religious chanting in Touat. The first chapter was theoretical, under which several concepts were included, such as defining the Algerian musical heritage and the most prominent folkloric genres of religious chanting in Touat. As for the second chapter, it was an application in which we studied an analysis of the anthem “Oh Saad Your Mother Oh Halima”, a melodic and musical study. Finally, it ended with a set of important results that we reached through Our study of this topic. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
مكتبة كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
إقليم توات، الإنشاد الديني، التراث الفلكلوري |
en_US |
dc.subject |
Touat region, religious chanting, folkloric heritage. |
en_US |
dc.title |
الانشاد والمديح الديني في الجزائر |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée