Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
وقاد, رحمة |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-17T10:17:08Z |
|
dc.date.available |
2023-10-17T10:17:08Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24714 |
|
dc.description.abstract |
تهدف هذه المذكرة إلى د ا رسة وتحليل البعد الوظيفي للفن في المؤسسات التربوية، من
خلال د ا رسة ميدانية بثانوية"عبد القادر تومي " الواقعة بولاية غلي ا زن، استخدمت المنهج
الوصفي التحليلي للكشف عن كيفية استخدامها للفن كوسيلة تعليمية تربوية، ولتحقيق
أهداف الد ا رسة اعتمد الباحث على أداتين، هما المقابلة اولملاحظة، وقد توصل إلى نتائج
تؤكد فرضية وظيفة الفن اللامتناهية في المؤسسة، والتي ينبغي استثمارها
This dissertation aims to study and analyze the functional dimension of art
in educational establishments, through a field study at the "Abdelkader Toumi"
high school located in the wilaya of Relizane.
She used the analytical descriptive approach to reveal how she used art as a
teaching method, and to achieve the objectives of the study, the researcher relied
on two tools: interview and observation, and it leads to results confirming the
hypothesis of the endless function of art in the institution, which must be
invested. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
مكتبة كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
الفن، البعد الوظيفي، المؤسسة التربوية، الثانوية، النشاط الثقافي |
en_US |
dc.subject |
Art, functional dimension, educational institution, high school, cultural activity. |
en_US |
dc.title |
الأبعاد الوظيفية للفن في المؤسسات التربوية |
en_US |
dc.title.alternative |
ثانوية عبدالقادر تومي بولاية غليزان أنموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée