Résumé:
تمحورت دراستنا حول إبتكار هوية عيادة طبيب الأسنان بداية من الفصل الموضوعي الذي يضم تعريف العيادة وطبيب الأسنان والهوية البصرية،وبعد ذلك تطرقنا إلى الفصل التطبيقي الذي درسنا فيه سبب تسمية العيادة بشفاء وتعريف بالعيادة إلى أن إنتقلنا إلى تصميم الشعار الخاص بالعيادة ثم الملصقات الإشهارية التي لها دور كبير في ترويج العيادة وأيضا تطرقنا إلي تصميم بطاقات العمل الخاصة وورقة وصف الأدوية وأيضا بعض تصاميم الهوية البصرية.
لذلك يعتبر دور الهوية البصرية للعيادة كبير في تعريف الخدمات المقدمة للمرضى ومعرفة مواعيد العمل وأيضا زرع الراحة في النفوس من خلال الألوان المستخدمة في التصاميم وهنا نستخلص أن التصميم الغرافيكي يخص كل الإطارات وحتى الطب فهو يعطيه هوية لمن لا يعرف طبيب الأسنان أو العيادة بصفة عامة.
Our study focused on innovating the identity of a dental clinic, starting with the theoretical chapter that includes the definition of the clinic, the dentist, and visual identity. We then moved on to the practical chapter where we discussed the reason behind naming the clinic "Healing" and provided an introduction to the clinic. We then proceeded to design the clinic's logo and promotional posters, which play a significant role in promoting the clinic. Additionally, we addressed the design of business cards, a medication description sheet, and some visual identity designs.
Therefore, the visual identity of the clinic plays a significant role in defining the services provided to patients, knowing the working hours, and creating a sense of comfort through the colors used in the designs. From this, we can conclude that graphic design applies to all fields, including medicine, as it gives identity to those who are unfamiliar with dentists or clinics in general