Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
فغول, إسمهان |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-17T13:14:03Z |
|
dc.date.available |
2023-10-17T13:14:03Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24727 |
|
dc.description.abstract |
يعتبر الفن التشكيلي ابداعا مهما للانسان يعبر عن أفكاره وأحاسيسه مايراه من صور وأشكال، ليعبر ما يجوب في خاطره وعما يجري حوله وﺫلك ﺇما بالحركة أو اﻹشارة، ومن ﻫﺫا الصدد جاءت دراستنا في الأخير حول تحليل لوحة الفنان عبد الحليم كبيش "الكراسي المتحركة" حيث درسناها من الجانب التقني والجانب التشكيلي وبرزنا علاقة اللوحة بالفنان وعرضنا أهم النتائج المتوصل ﺇليها.
plastic art, which is considered an important creativity for a person who expresses his thoughts and feelings in what he sees of images and forms, to express what is circulating in his mind and what is going on around him, either by movement or gesture, and from this regard, our study came in the end about the analysis of the artist Abdel Halim Kabeesh’s painting « Wheelchairs » Where we studied it from the technical side and the plastic side, and we highlighted the relationship of the painting to the artist, and presented the most important results reached. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
مكتبة كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
الفن التشكيلي المعاصر-الخطاب الجمالي-عبد الحليم كبيش. |
en_US |
dc.subject |
plastic art contemporary – aesthetic discourse – Abdel Halim Kbeish. |
en_US |
dc.title |
الخطاب الجمالي في الفن التشكيلي الجزائري المعاصر |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée