Dépôt DSpace/Manakin

الخطاب الجمالي في الفن التشكيلي الجزائري المعاصر

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author فغول, إسمهان
dc.date.accessioned 2023-10-30T13:03:46Z
dc.date.available 2023-10-30T13:03:46Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24977
dc.description.abstract يعتبر الفن التشكيلي ابداعا مهما للانسان يعبر عن أفكاره وأحاسيسه مايراه من صور وأشكال، ليعبر ما يجوب في خاطره وعما يجري حوله وﺫلك ﺇما بالحركة أو اﻹشارة، ومن ﻫﺫا الصدد جاءت دراستنا في الأخير حول تحليل لوحة الفنان عبد الحليم كبيش "الكراسي المتحركة" حيث درسناها من الجانب التقني والجانب التشكيلي وبرزنا علاقة اللوحة بالفنان وعرضنا أهم النتائج المتوصل ﺇليها. plastic art, which is considered an important creativity for a person who expresses his thoughts and feelings in what he sees of images and forms, to express what is circulating in his mind and what is going on around him, either by movement or gesture, and from this regard, our study came in the end about the analysis of the artist Abdel Halim Kabeesh’s painting « Wheelchairs » Where we studied it from the technical side and the plastic side, and we highlighted the relationship of the painting to the artist, and presented the most important results reached. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher مكتبة كلية الأدب العربي والفنون en_US
dc.subject الفن التشكيلي المعاصر-الخطاب الجمالي-عبد الحليم كبيش. en_US
dc.subject plastic art contemporary – aesthetic discourse – Abdel Halim Kbeish. en_US
dc.title الخطاب الجمالي في الفن التشكيلي الجزائري المعاصر en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte