Dépôt DSpace/Manakin

دور الاتصال التسويقي في الترويج للسياحة الصحراوية

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author سماحي, فاطمة الزهراء
dc.date.accessioned 2024-02-25T09:18:37Z
dc.date.available 2024-02-25T09:18:37Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/25882
dc.description.abstract عالجت الدراسة دور الإتصال التسويقي في الترويح للسياحة الصحراوية بمديرية السياحة والصناعة التقليدية بتيميمون, حيث تهدف هذه دراسة الى معرفة واقع الإتصال التسويقي في مديرية السياحة إضافة الى العناصر التي تساهم في الترويج للسياحة الصحراوية، وكذلك أهمية وجود الإتصال التسويقي في المديرية. وقد إعتمدنا في دراستنا على منهج دراسة حالة مختارين العينة الغير إحتمالية والتي تتمثل في مجموعة من العاملين بالمديرية مستعملين أداة الملاحظة والمقابلة، وإمتدت دراستنا من مارس إلى غاية 10ماي 2023 ومن أهم النتائج المتحصل عليها: - إن مفهوم الإتصال التسويقي يتجسد في كل الوظائف التي تقوم بها أقسام مديرية السياحة والصناعة التقليدية بتيميمون في خلق وبناء صورة حسنة لدى جمهورها وذلك من خلال الوسائل الإلكترونية لأنها أكثر تأثيرا على المستهلكين - من بين أهم عناصر الإتصال التسويقي التي تعمل على تحقيق أهداف مديرية السياحة والصناعة التقليدية بتيميمون هي الإعلان والعلاقات العامة. - تهتم مديرية السياحة في تيميمون بالترويج للموروث الثقافي الصحراوي وخاصة موسم السبوع وتستغل الحدث في التسويق للمنطقة. الكلمات المفتاحية: دور، الإتصال التسويقي، الترويج، السياحة الصحراوية. en_US
dc.description.sponsorship The study addressed the role of marketing communication in promoting desert tourism in the Tourism and Traditional Industry Directorate in Timimoun. The aim of this study is to identify the current status of marketing communication in the Tourism Directorate, as well as the elements that contribute to the promotion of desert tourism, and the importance of marketing communication in the Directorate. We adopted a case study approach, with a non-random sample of employees in the Directorate, using observation and interview tools. Our study extended from March to May 10, 2023, and some of the key results obtained were: - The concept of marketing communication is embodied in all the functions performed by the sections of the Tourism and Traditional Industry Directorate in Timimoun, in creating and building a good image among their audience, through electronic media because they have more impact on consumers. - Among the most important elements of marketing communication that contribute to achieving the goals of the Tourism and Traditional Industry Directorate in Timimoun are advertising and public relations. - The Tourism Directorate in Timimoun focuses on promoting the cultural heritage of the desert, especially the "Sbou" season, and uses the event to market the region. Keywords: role, marketing communication, promotion, desert tourism. en_US
dc.publisher كلية العلوم الاجتماعية en_US
dc.subject دور، الإتصال التسويقي، الترويج، السياحة الصحراوية.role, marketing communication, promotion, desert tourism. en_US
dc.title دور الاتصال التسويقي في الترويج للسياحة الصحراوية en_US
dc.title.alternative دراسة حالة بمديرية السياحة و الصناعة التقليدية en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte