Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
عرباوي, محمد أمين |
|
dc.contributor.author |
بلعباس, خليل |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-11T12:54:33Z |
|
dc.date.available |
2024-09-11T12:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26645 |
|
dc.description.abstract |
تسعى هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على حقيقة الاستشراق وإبراز علاقته بالمؤسسة العسكرية وذلك بشرح مفهومه وتوضيح تاريخه و فهم دوافعه ومختلف وسائله وتركز على تجنيد الرسام المستشرق في خدمة السلطة الاستعمارية الفرنسية وبالارتكاز على هذه الحقائق التاريخية تفحص مكامن الخيال والحقيقة في عدد من اللوحات التشكيلية الاستشراقية المختارة لتثبت أن الخيال والحقيقة يصبان في مصب واحد يخدم المناهج الاستعمارية
This study seeks to shed light on the reality of orientalism and its relationship with the military institution by explaining its concept, clarifying its history, and understanding its motivations and different means. It highlights the recruitment of the orientalist painter in the service of the French colonial army. . Based on these historical facts, it proposes a reading that explains where truth ends and imagination begins in a number of selected orientalist artworks to prove that fantasy and truth converge towards a single path that serves colonial approaches |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
الرسم- الاستشراقي- الجزائر- بين- الحقيقة – الخيال |
en_US |
dc.subject |
Painting - orientalist - Algeria - between - truth - fiction |
en_US |
dc.title |
التصوير الإستشراقي بين الحقيقة والخيال في الجزائر |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée