Dépôt DSpace/Manakin

الحاجات الإرشادية و علاقتها بالتوافق الدراسي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author خراز, حليمة
dc.date.accessioned 2024-09-26T08:14:03Z
dc.date.available 2024-09-26T08:14:03Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26902
dc.description The current study aimed to reveal the relationship between Guiding needs and academic compatibility among fourth-year intermediate students in the municipality of in the province Ashaasha of Mostaganem It also aimed to find out the differences between students according to demographic variables, gender and academic average, so the tools were applied to a sample of (87) male and female students using the descriptive approach, and after processing the data statistically using the SPSS v20 program. The results of the study found that: - There is a weak positive relationship between Guiding needs and academic compatibility among fourth-year intermediate students. - There are no statistically significant differences in the Guiding needs of fourth-year average students according to the gender variable. - There are no statistically significant differences in the academic compatibility of fourth-year students, the average of the gender variable. - There are no statistically significant differences in the guidance needs of fourth-year average students according to the academic average. - There are no statistically significant differences in the academic compatibility of fourth-year students average according to the academic average. en_US
dc.description.abstract هدفت الدراسة الحالية الى الكشف العلاقة بين الحاجات الإرشادية والتوافق الدراسي لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط ببلدية عشعاشة ولاية مستغانم، كما هدفت أيضا إلى معرفة الفروق بين التلاميذ حسب المتغيرات الديموغرافية الجنس والمعدل الدراسي لذا تم تطبيق الأدوات على عينة قوامها (87) تلميذا وتلميذة باستخدام المنهج الوصفي، وبعد معالجة البيانات احصائيا باستخدام برنامج spss v20. توصلت نتائج الدراسة إلى: - توجد علاقة موجبة ضعيفة بين الحاجات الارشادية والتوافق الدراسي لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط. - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في الحاجات الإرشادية لتلاميذ السنة الرابعة متوسط وفقا لمتغير الجنس. - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في التوافق الدراسي لتلاميذ السنة الرابعة متوسط يغزى لمتغير الجنس. - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في الحاجات الارشادية لتلاميذ السنة الرابعة متوسط وفقا للمعدل الدراسي. - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في التوافق الدراسي لتلاميذ السنة الرابعة متوسط وفقا للمعدل الدراسي. en_US
dc.publisher كلية العلوم الإجتماعية لجامعة مستغانم en_US
dc.subject الحاجات الارشادية، التوافق الدراسي. en_US
dc.subject guidance needs, academic compatibility. en_US
dc.title الحاجات الإرشادية و علاقتها بالتوافق الدراسي en_US
dc.title.alternative دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ السنة الرابعة متوسط بمتوسطة شريف عبد القادر مستغانم en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte