Résumé:
تهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على الأمن الفكري التربوي ومدى أهميته في المجتمع ، كما أننا نعلم ان الفكر الصحيح ينتج المواهب السليمة والقدرات والإمكانات الفائقة ، لذا تحرص الأسرة على حصانة أبنائها خاصة في عصرنا الرقمي.
لذا حاولنا معرفة دور الأسرة في تحقيق هذا الأمن ، حيث اعتمدنا على تقنية المقابلة ، واستخدمنا المنهج الوصفي التحليلي ، وأجرينا الدراسة على (11) أسرة ، وطرحنا عليها مجموعة من الأسئلة ، وقسمنا المحاور وطرحنا الفرضيات ومن خلال دراستنا حاولنا الإجابة عن سؤال الإشكالية ، وتوصلنا في الأخير على أن للأسرة دور في تحقيق الأمن الفكري التربوي.
Description:
This studyaims to shed light on educationalintellectualsecurity and its importance in society. Wealso know that correct thoughtproducessound talents, abilities, and superiorpotentials, so the familyiskeen on the immunity of itschildren, especially in our digital age.
Therefore, wetried to find out the role of the family in achievingthissecurity, as werelied on the interview technique, and used the descriptive analyticalapproach. Weconducted the studyon (11) families, and askedthem a set of questions. Wedivided the topics and put forwardhypotheses. Throughourstudy, wetried to answer the question of the problem, and wearrivedat The latter states that the family has a role in achievingintellectual and educationalsecurity.