Dépôt DSpace/Manakin

سوسيولوجيا تكوين المكونين في مجال التسويق الشبكي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بوحجاج, وسيلة
dc.date.accessioned 2024-10-06T14:03:46Z
dc.date.available 2024-10-06T14:03:46Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27098
dc.description Abstract: This study aims to know the professional path of employees in Marwa Shopping Investment Company by highlighting the role of training in the field of network marketing, which is a new form of work. In addition to understanding the work in this field and highlighting the role of training in developing and developing the capabilities of the human element in the Marwa Shopping Investment Company under study. We used the semi-directed interview technique, which is part of the qualitative approach, on a sample of twenty participants who were chosen in a quota manner, and we reached a number of results, the most important of which are : There were multiple factors for choosing the network marketing profession among the respondents, namely discovering this new form of work, improving the standard of living, and building social relationships. The courses helped Training partners in their professional and personal lives and strengthening their loyalty to the company through the promotion system and providing a positive and encouraging work environment. Marwa Shopping Investment Company also provided its components with many advantages, including experience in the field of network marketing, how to manage money, and how to manage their en_US
dc.description.abstract تهدف هذه الدراسة إلى معرفة المسار المهني للمكونين لشركة مروة شوبينغ للاستثمار من خلال تسليط الضوء علىدور التكوين في مجال التسويق الشبكيوالذي يعد شكلا جديدا من أشكال العمل.إضافة إلى فهم العمل في هذا المجال وإبراز دور التكوين في تطوير وتنمية قدرات العنصر البشري في شركة مروة شوبينغ للاستثمار محل الدراسة. استخدمنا تقنية المقابلة نصف الموجهة والتي تدخل ضمن المنهج الكيفي على عينة من عشرين مكون اختيروا بطريقة حصصية وتوصلنا إلى جملة من النتائج أهمها: تعددت عوامل اختيار مهنة التسويق الشبكي لدى المبحوثين وهي اكتشاف هذا الشكل الجديد من العمل، تحسين المستوى المعيشي وبناء علاقات اجتماعية، ساعدتالدورات التكوينية الشركاء في حياتهم العملية والشخصية وعززت ولاءهم للشركة وذلك من خلال نظام الترقية وتوفير بيئة عمل إيجابية ومشجعة. كما قدمت شركة مروة شوبينغ للاستثمار لمكونيها العديد من المزايا منها خبرة في مجال التسويق الشبكي، كيفية إدارة المال، كيفية إدارة مشاريعهم الخاصة. en_US
dc.publisher كلية العلوم الإجتماعية لجامعة مستغانم en_US
dc.subject training, network marketing, career path, promotion, training workshops. en_US
dc.subject : التكوين، التسويق الشبكي، المسار المهني، الترقية، ورشات التكوينية en_US
dc.title سوسيولوجيا تكوين المكونين في مجال التسويق الشبكي en_US
dc.title.alternative شركة مروة شوبينغ للاستثمار بمكتب ولاية مستغانم نموذجا en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte