Dépôt DSpace/Manakin

تأثير التكوين على الأداء الوظيفي لمعلمي الطور الإبتدائي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بليدي, خديجة
dc.date.accessioned 2024-10-13T09:45:31Z
dc.date.available 2024-10-13T09:45:31Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27287
dc.description The training of teachers is a necessary aspect in educational institutions for reasons such as improving the performance of teachers in the primary stage and emphasizing the importance of training teachers in the success of the educational process. Training plays a crucial role in improving the performance of teachers and developing their skills. It contributes to developing the professional competencies of teachers and knowing the impact of training on the job performance of teachers, because a teacher’s competencies do not depend on his specialized preparation. Rather, the matter requires continuous training to keep pace with the rapid changes in education and training. en_US
dc.description.abstract ان تكوين الاساتذة يعد جانبا ضروريا في المؤسسات التربوية و ذلك لأسباب تتمثل في تحسين اداء المدرسين في المرحلة الابتدائية و التعرف على اهمية تكوين الاساتذة في نجاح العملية التعليمية . يلعب التكوين دورا حاسما في تحسين اداء المدرسين و تطوير مهاراتهم و يساهم في تطوير الكفاءات المهنية للأساتذة و معرفة اثر التكوين على الاداء الوظيفي للمدرسين لان كفايات الاستاذ لا تتوقف على اعداده التخصصي بل الامر يحتاج الى تكوينه تكوينا مستمرا ليكون مواكبا مع التغيرات المتسارعة في التربية والتعليم.   en_US
dc.publisher كلية العلوم الإجتماعية لجامعة مستغانم en_US
dc.subject التكوين.الاداء الوظيفي en_US
dc.title تأثير التكوين على الأداء الوظيفي لمعلمي الطور الإبتدائي en_US
dc.title.alternative دراسة ميدانية بمدينة مستغانم en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte