Dépôt DSpace/Manakin

دور العلاقات العامة الرقمية في تحسين انشطة المؤسسة الخدماتية

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بوشباط, مروة
dc.contributor.author بن نور, خيرة
dc.date.accessioned 2024-10-16T13:13:32Z
dc.date.available 2024-10-16T13:13:32Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27362
dc.description The study addresses the significant role that institutions place on improving their activities and gaining the loyalty and support of their audience, which has necessitated the presence of a specialized administrative unit responsible for enhancing the image and achieving understanding with both the internal and external public. This unit is represented by public relations. This study examines the role of digital public relations in the service institution by attempting to answer the central question of the study about the digital public relations and their role in improving the activities of the service institution. The study relied on descriptive analysis and survey methodologies and utilized interviews as a primary tool for gathering information related to the study. A purposive sampling method was used as it aligns with the nature of its objectives. In the theoretical framework of the study, we discussed the nature of digital public relations along with their functions, objectives, methods, and principles, as well as the service institution and key concepts associated with it. As an extension of our study in the practical aspect, we analyzed the role of digital public relations in improving the activities of the service institution, specifically the External Bank of Algeria. en_US
dc.description.abstract إن الاهتمام البالغ للمؤسسات بتحسين نشاطها وكسب ولاء وتأييد جمهورها فرض عليها وجود جهاز إداري مختص له مسؤولية تحسين الصورة وتحقيق التفاهم مع الجمهور الداخلي والخارجي وهذا الجهاز يتمثل في العلاقات العامة . تعالج هذه الدراسة دور العلاقات العامة الرقمية في المؤسسة الخدماتية التي حاولنا من خلالها الإجابة على الإشكالية المحورية حول العلاقات العامة الرقمية ودورها في تحسين أنشطة المؤسسة الخدماتية، وقد اعتمدنا في هذه الدراسة على منهج التحليل الوصفي والمنهج المسحي واستخدما المقابلة كأداة أساسية لتجميع المعلومات المتعلقة بالدراسة، كما استخدمت الدراسة العينة القصدية لاتفاقها مع طبيعة أهدافها. فقد حاولنا في الإطار النظري من دراستها إلى التطرق لماهية العلاقات العامة الرقمية بوظائفها وأهدافها وأساليبها وأسسها وللمؤسسة الخدماتية ومفاهيم أساسية مرتبطة بها. وكتحقيق لدراستنا تناولنا في الجانب التطبيقي إلى تحليل دور العلاقات العامة الرقمية في تحسين أنشطة المؤسسة الخدماتية. en_US
dc.publisher كلية العلوم الإجتماعية لجامعة مستغانم en_US
dc.subject Public Relations- Digital Public Relations- Entreprise- The Service- Service Institution en_US
dc.subject : العلاقات العامة – العلاقات العامة الرقمية- المؤسسة – الخدمة – المؤسسة الخدماتية en_US
dc.title دور العلاقات العامة الرقمية في تحسين انشطة المؤسسة الخدماتية en_US
dc.title.alternative دراسة ميدانية للبنك الخارجي الجزائري en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte