Résumé:
للعلاقات العامة أهمية في قطاع الترويج السياحي ،كما نري أن السياحة ليست مجرد نشاط اقتصادي بل ظاهرة اجتماعية وحضارية متطورة، وأن التطور في مجال البحوث السياحية قد أسهم في استقطاب عدد كبير من السياح وزيادة فعالية الحركة السياحية.
ومن جهة أخرى، ينتقد استخدام العلاقات العامة بشكل محدود في السياحة الجزائرية رغم الإمكانيات الكبيرة المتاحة، مما يؤثر سلباً على التنمية الاقتصادية .بالمجمل، يؤكد أن العلاقات العامة السياحية لها دور أساسي في إنجاح النشاط السياحي، حيث تعد بمثابة التغذية العكسية التي تساهم في خلق الظروف المناسبة لجذب السياح وتعزيز التنمية الاقتصادية المحلية .
Description:
Public relations are important in the tourism promotion sector. We also see that tourism is not just an economic activity, but a developed social and cultural phenomenon, and that the development in the field of tourism research has contributed to attracting a large number of tourists and increasing the effectiveness of the tourism movement.
On the other hand, he criticizes the limited use of public relations in Algerian tourism despite the great potential available, which negatively affects economic development. In general, he confirms that tourism public relations have a fundamental role in the success of tourism activity, as it is a feedback that contributes to creating the appropriate conditions to attract tourists and enhance local economic development .