Dépôt DSpace/Manakin

جمالية الواقعية المفرطة بين الموضوع والعمل الفني

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author خلوف, زكريا
dc.contributor.author جادواجي, محمد الأمين
dc.date.accessioned 2024-10-20T07:33:33Z
dc.date.available 2024-10-20T07:33:33Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27379
dc.description.abstract نتناول في هذه الدراسة اتجاها فنيا مهما وهو الواقعية المفرطة tehHyperrealism-the Photorealism ونحاول الوقوف على ملامحه وتاريخه وأهم فنانيه، كما حاولنا العمل في الجزء التطبيقي من خلال عمل فني حاولنا فيه بما تيسر من الوسائط إنجاز عمل فني بموضوع محدد، وهو موضوعة (الخبز) الذي له رمزية مهمة في تاريخ التصوير بشكل عام، وقد تم تقسيم الدراسة إلى ثلاثة فصول، تناولنا في الفصل الأول مبحث التكوين في العمل الفني، وتطرقنا فيه إلى عناصر التكوين وبناء العمل الفني بصريا، وما يتصل به من قواعد وأسس، وفي المبحث التالي تناولنا الفن المعاصر وأهم اتجاهاته، أما الفصل الثاني فخصصناه لاتجاه الواقعية المفرطة وأهم فنانيها، فيما تناولنا في الفصل الثالث التجربة التطبيقية، وكانت عبارة عن إنجاز عمل فني بتقنية الأكريليك بحجم متوسط، قصدنا فيه موضوعة العنصر الواحد، حيث تم اختيار موضوعة (الخبز)، بمقدمة مختصرة عن البعد الرمزي له، ثم صور مرفقة عن مراحل انجاز العمل In this study, we address an important artistic trend, which is Hyperrealism-the Photorealism, and we try to stand on its features, history, and most important artists. We also tried to work in the applied part through an artistic work in which we tried, with the available media, to accomplish an artistic work with a specific topic, which is the topic of (bread), which has important symbolism in the history of photography in general. The study was divided into three chapters. In the first chapter, we addressed the topic of composition in the artwork, and we touched on the elements of composition and the visual construction of the artwork, and the rules and foundations related to it. In the following chapter, we addressed contemporary art and its most important trends. As for the second chapter, we devoted it to the trend of hyperrealism and its most important artists. In the third chapter, we addressed the applied experiment, which was the accomplishment of an artwork using acrylic technology in a medium size, in which we intended the topic of one element, where the topic of (bread) was chosen, with a brief introduction about its symbolic dimension, then attached pictures of the stages of completing the work. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher كلية الأدب العربي والفنون en_US
dc.subject فن بصري، محاكاة، واقعية، واقعية مفرطة، فن معاصر en_US
dc.subject Visual art, simulation, realism, hyperrealism, contemporary art en_US
dc.title جمالية الواقعية المفرطة بين الموضوع والعمل الفني en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte