Résumé:
- عنوان الدراسة:
- صعوبات تدريس التربية البدنية لتلاميذ المعاقين حركيا من وجهة نظر الاساتذة في المؤسسات الابتدائية
- تهدف الدراسة التي بين ايدينا الى محاولة معرفة الصعوبات التي تعيق استاذ التربية البدنية مع لتلاميذ المعاقين حركيا اثناء الحصة في المدارس الابتدائية، وعليه اعتمدنا على المنهج الوصفي ، حيث تكونت عينة الدراسة من 35 استاذ من الجنسين واستعمل الطالبان الباحثان اداة الاستبيان ، واستخدمنا لتحويل البيانات الى نتائج احصائية معامل الصدق و الثبات .
- أسفرت نتائج الدراسة على صحة الفرضية المقترحة وتبين لنا أن تدريس التربية البدنية والرياضية لتلاميذ المعاقين حركيا في مرحلة التعليم الإبتدائي تواجه صعوبات منها قلة العتاد الرياضي والوسائل الخاصة لتلاميذ المعاقين حركيا في تسيير الحصة .
// // // //
Study Title-
Challenges of Teaching Physical Education to Students with Special Needs from the Perspective of Teachers in Primary Schools
Summary-
This study aims to identify the challenges that physical education teachers face when working with students with special needs during lessons in primary schools. To achieve this, we adopted a descriptive methodology. The study sample consisted of 35 teachers of both genders, and the researchers used a questionnaire as a tool. Validity and reliability coefficients were utilized to convert the data into statistical results.
The results confirmed the proposed hypothesis, revealing that teaching physical education and sports to students with special needs in primary education faces several challenges. These include a lack of sports equipment and specialized tools needed for managing lessons for students with special needs.