Résumé:
عنوان الدراسة دور حصة التربية البدنية والرياضية في التأثير على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ مرحلة المتوسط دراسة ميدانية على مستوى متوسطات بلدية مستغانم مشكلة الدراسة هل لحصة التربية البدنية والرياضية دور في الأثير على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ مرحلة المتوسط؟ فرضيات الدراسة الفرضية العامة لحصة التربية البدنية والرياضية دور في التأثير على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ مرحلة المتوسط الفرضيات الجزئية 1 لحصة التربية البدنية و الرياضية دور فعال في تحسين كفاءة الوظائف المعرفية لدى التلميذ المراهق 2 لحصة التربية البدنية و الرياضية د ور فعال في التخفيف من الضغط المدرسي الذي يواجهه التلميذ المراهق هدف الدراسة محاولة الكشف على التأثير الايجابي لحصة التربية البدنية والرياضية في تحسين كفاءة الوظائف المعرفية لدى التلميذ
// // // // //
Title of the study: The Role of Physical Education Classes in Influencing Academic Achievement Among Middle School Students: A Field Study in the Municipal Middle Schools of Mostaganem.
Research Problem: Does physical education class have an impact on academic achievement among middle school students?
Hypotheses: General Hypothesis: Physical education classes play a role in influencing academic achievement among middle school students. Specific Hypotheses:
1. Physical education classes effectively improve cognitive function efficiency in adolescent students.
2. Physical education classes effectively reduce academic stress faced by adolescent students.
Study Objective: The study aims to explore the positive impact of physical education classes on improving cognitive function efficiency among students.