Résumé:
تهدف هذه الدراسة الى تصميم هوية بصرية للمأكولات الجاهزة في الوسط الجامعي "وجبتي" ، بحيث قمت بإنشاء هوية بصرية لهذا المطعم ، اضافتا الى تصميم تطبيق الكتروني خاص بها ، ومن خلال المنهج الوصفي التحليلي قمت بشرج التناسق ما بين عناصر الهوية البصرية للمطعم و التطبيق الالكتروني ، و الذي من خلاله توصلت الى عدت نتائج ، تقتضي باعتماد الطلبة على هذا التطبيق اكثر ، لما يوفره من مزايا و خدمات متنوعة عن بعد من المطعم ، كما ان المطعم في حد ذاته ليس اقل شأننا من التطبيق ، بسبب ما يقدمه من اكلات ذات قيمة غذائية و مكونات ذات جودة ، و خدمته التي تعمل بالتعاون مع التطبيق في سرعة تحضير الطلبية و تسليمها
This study aims to design a visual identity for the ready-to-eat food in the university environment “Wajbati”, so I created a visual identity for this restaurant, in addition to designing an electronic application for it, and through the descriptive analytical approach, I explained the consistency between the elements of the visual identity of the restaurant and the electronic application, through which I reached several results, requiring students to rely on this application more, because of the advantages and various services it provides remotely from the restaurant, and the restaurant itself is not less important than the application, because of the food it provides with nutritional value and quality ingredients, and its service that works in cooperation with the application in the speed of preparing the order and delivering it.